| 
        Vyučující
     | 
    
        
            
                - 
                    Kalová Jana, doc. RNDr. Ing. Ph.D.
                
 
            
         
     | 
    | 
        Obsah předmětu
     | 
    
        BLOK 1 STEM přístupy při výuce matematiky - aplikace matematiky ve fyzice, biologii, chemii, geografii  BLOK 2 Mezioborový přístup při řešení globálních environmentálních výzev - ekologie a environmentální geografie, ochrana přírody a krajiny, klimatické změny, modelování v ekologii, environmentální systémy a jejich změny, biodiverzita a změny klimatu, epidemiologický model socioekonomických a populačních procesů. BLOK 3 Aplikace ICT ve STEM předmětech - mikropočítače, robotika, aplikační softwary, ICT podpora experimentů  BLOK 4 STEM přístup v chemii, fyzice, geografii - aplikace ve výuce BLOK 5 Konzultace projektu          
         
         
     | 
    | 
        Studijní aktivity a metody výuky
     | 
    
        
        Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Laboratorní práce, E-learning, Práce s multimediálními zdroji (texty, internet, IT technologie), Individuální konzultace s vyučujícím
        
            
                    
                
                    
                    - Domácí příprava na výuku
                        - 200 hodin za semestr
                    
 
                
                    
                    - Účast na výuce
                        - 130 hodin za semestr
                    
 
                
                    
                    - Příprava na zkoušku
                        - 27 hodin za semestr
                    
 
                
                    
                    - Semestrální práce
                        - 150 hodin za semestr
                    
 
                
             
        
        
     | 
    
    
        
        
            | 
                Výstupy z učení
             | 
        
        
            
                
                Cílem předmětu je seznámit studenty s moderními přístupy k výuce matematiky, fyziky, chemie, geografie a biologie, zvláště s důrazem na mezioborovou integraci včetně širokého využití ICT. Je třeba, aby integrace STEM předmětů neprobíhala jen na vybraných líbivých tématech, ale aby systematicky sledovala vzdělávací cíle, formy a povinný obsah vzdělávání. V rámci předmětu se proberou některá základní témata jednotlivých oborů, která vytvářejí základ pro výzkum a navrhování integrovaných STEM programů jak na základních, tak na středních školách. Výuka bude probíhat některou z forem aktivního učení. V rámci kurzu se budou studenti na konkrétních příkladech seznamovat se specifiky přípravy STEM předmětů, zejména s tím, jak stanovit cíle předmětu, jeho sylabus, jaká jsou specifika výuky STEM předmětů, jak zapojit ICT do výuky STEM předmětu. Paralelně k výuce předmětu bude student pracovat na projektu tvorby STEM předmětu.
                 
                Absolvent kurzu získá znalosti pro přípravu a vedení integrované STEM výuky.
                 
                
             | 
        
        
            | 
                Předpoklady
             | 
        
        
            
                
                
                absolvování  kurzu STEM 1 - odborné předpoklady
                
                
                    
                        
                    
                    
                
                
  
             | 
        
        
            | 
                Hodnoticí metody a kritéria
             | 
        
        
            
                
                    
                        Analýza výkonů studenta, Kombinovaná zkouška, Seminární práce
                        
                        
                         
                        
                    
                    
                
                 Student musí prokázat znalost STEM předmětů na pokročilé SŠ úrovni. Student musí pravidelně konzultovat a vypracovat projekt. Předmět je povinný pro zaměření na SŠ.
                 
             | 
        
    
    | 
        Doporučená literatura
     | 
    
        
            
                
                - 
                    Campbell Biology (Campbell Biology Series) 11th Edition. 2019. ISBN 978-3868943665.
                
 
            
                
                - 
                    Princeton Review AP Chemistry Premium Prep. 2022. ISBN 978-0525570578.
                
 
            
                
                - 
                    D. Adams, M. Hamm. Shaping the future with STEM instruction. Rowman & Littlefield, 2020. ISBN 978-1475856712.
                
 
            
                
                - 
                    K. F. Riley, M. P. Hobson, S. J. Bence. Mathematical methods for Physics and Engineering. Cambridge, 2015. ISBN 978-0521679718.
                
 
            
                
                - 
                    L. N. Conner. Integrating STEM in higher education: Addressing Global Issues. Routledge, 2021. ISBN 9781003130734.
                
 
            
         
         
         
     |