Vyučující
|
-
Kouřil Jan, prof. Ing. Ph.D.
-
Pechar Libor, doc. RNDr. CSc.
|
Obsah předmětu
|
Požadavky ryb na kvalitu vody. Výživa a krmení, stanovení a optimalizace krmných dávek pro ryby. Znečištění vody intenzivním chovem ryb. Zdroje vody a způsoby ohřevu vody. Způsoby intenzivního chovu jednotlivých věkových a velikostních kategorií pstruha duhového, sivena amerického a lososa. Bionomie a chov sumce, sumečka afrického, tilapie, jeseterů, úhoře, okouna, candáta a orientačně dalších druhů ryb, včetně mořských. Technologie chovu ryb v klecích, žlabech, silech, v průtočných a recirkulačních zařízeních.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Individuální konzultace s vyučujícím
- Domácí příprava na výuku
- 160 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 30 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 24 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je informovat o intenzivních chovech lososovitých a teplomilných druhů ryb. Požadavky ryb na kvalitu vody. Výživa a krmení, stanovení a optimalizace krmných dávek pro ryby. Znečištění vody intenzivním chovem ryb. Zdroje vody a způsoby ohřevu vody. Způsoby intenzivního chovu jednotlivých věkových a velikostních kategorií pstruha duhového, sivena amerického a lososa. Bionomie a chov sumce, sumečka afrického, tilapie, jeseterů, úhoře, okouna, candáta a orientačně dalších druhů ryb, včetně mořských. Technologie chovu ryb v klecích, žlabech, silech, v průtočných a recirkulačních zařízeních.
Studenti dokáží aplikovat aktivní pracovní přístup a jsou schopni samostatné vědecké činnosti v oboru. Dokáží využívat velké množství relevantních údajů (odborná literatura, vlastní praktické zkušenosti z oboru, zkušenosti expertů), které jsou schopni analyzovat, kriticky hodnotit a vyvodit patřičné závěry. Tyto dovednosti dokáží absolventi aplikovat tvůrčím způsobem v rámci své výzkumné činnosti. Studenti jsou výborně připraveni pro další samostatné vzdělávání a udržování profesního růstu v oboru. Absolventi mají dokonale osvojenu schopnost analytického a syntetického myšlení.
|
Předpoklady
|
Studenti jsou schopni samostatné práce v oboru, ale osvojili si i principy týmové spolupráce. Jsou vybaveni schopnostmi formulovat a prezentovat vlastní názory a komunikovat je v rodném jazyce i v některém světovém jazyce. Dokáží bez problémů sdělovat informace, myšlenky, identifikovat problémy a navrhovat možná řešení. Svůj přístup k problému jsou schopni kriticky hodnotit; jsou schopni obhájit si svůj odborný názor s využitím argumentů, které získali studiem i praktickou zkušeností v oboru.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Kolokvium
Rozsah znalostí odpovídající SZZ na ZF JU. Studenti kombinované formy studia mají v rámci studia stejné povinnosti jako studenti prezenční formy.
|
Doporučená literatura
|
-
Adámek, Zdeněk. Pond aquaculture in Central and Eastern Europe in the 21st century : how can research provide the scientific, ecological and economic bases for sustainable aquaculture? : manuscripts presented at the International workshop, Vodňany, Czech Republic, May 2-4, 2001. [Oostende] : European Aquaculture Society, 2002.
-
Asche, Frank; Bjorndal, Trond. The economics of salmon aquaculture. 2nd ed. Chichester, West Sussex ; Ames, Iowa : Wiley-Blackwell, 2011. ISBN 9781119993360.
-
Kouřil, Jan; Hamáčková, Jitka,; Stejskal, Vlastimil. Recirkulační akvakulturní systémy pro chov ryb. 2. vyd. V Českých Budějovicích : Jihočeská univerzita, Fakulta rybářství a ochrany vod, 2013. ISBN 978-80-87437-59-9.
-
Kouřil, Jan; Mareš, Jan,; Pokorný, Josef,; Adámek, Zdeněk,; Randák, Tomáš,; Kolářová, Jitka,; Palíková, Miroslava. Chov lososovitých druhů ryb, lipana a síhů. Vydání první. Vodňany : Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, Výzkumný ústav rybářský a hydrobiologický ve , 2008. ISBN 978-80-85887-80-8.
-
Pokorný, Josef; Dvořák, Jiří; Šrámek, Václav. Umělý chov ryb. 1. vyd. Praha : Informatorium, 1992. ISBN 80-85427-19-2.
|