Vyučující
|
-
Hejzlar Josef, doc. Ing. CSc.
-
Pechar Libor, doc. RNDr. CSc.
|
Obsah předmětu
|
Tématika výuky zahrnuje limnologické a hydrochemické aspekty ekologie jezer a umělých nádrží, např. koloběhy živin (C, N, P, S), organické hmoty (primární produkce, humusové látky) a dalších prvků (Si, Fe, Mn, Al) v ekosystému "povodí - nádrž/jezero" a vododohospodářské řízení množství a kvality vody v nádržích
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Exkurze
- Domácí příprava na výuku
- 70 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 40 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 24 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 80 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Limnologie jezer a nádrží, zejména koloběhy živin (uhlík, dusík, fosfor, síra atd.), eutrofizace, transport látek z povodí a matematické modelování hydrodynamiky a kvality vody ve vodních tělesech.
Studenti dokáží aplikovat aktivní pracovní přístup a jsou schopni samostatné vědecké činnosti v oboru. Dokáží využívat velké množství relevantních údajů (odborná literatura, vlastní praktické zkušenosti z oboru, zkušenosti expertů), které jsou schopni analyzovat, kriticky hodnotit a vyvodit patřičné závěry. Tyto dovednosti dokáží absolventi aplikovat tvůrčím způsobem v rámci své výzkumné činnosti. Studenti jsou výborně připraveni pro další samostatné vzdělávání a udržování profesního růstu v oboru. Absolventi mají dokonale osvojenu schopnost analytického a syntetického myšlení.
|
Předpoklady
|
Studenti jsou schopni samostatné práce v oboru, ale osvojili si i principy týmové spolupráce. Jsou vybaveni schopnostmi formulovat a prezentovat vlastní názory a komunikovat je v rodném jazyce i v některém světovém jazyce. Dokáží bez problémů sdělovat informace, myšlenky, identifikovat problémy a navrhovat možná řešení. Svůj přístup k problému jsou schopni kriticky hodnotit; jsou schopni obhájit si svůj odborný názor s využitím argumentů, které získali studiem i praktickou zkušeností v oboru.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Kombinovaná zkouška
Rozsah znalostí odpovídající SZZ na ZF JU. Studenti kombinované formy studia mají v rámci studia stejné povinnosti jako studenti prezenční formy.
|
Doporučená literatura
|
-
Butorin, Nikolaj Vasil'jevič. Gidrologičeskije i gidrochimičeskije aspekty izučenija vodochranilišč = [Hydrological and hydrochemical aspects of reservoirs research. Borok : Institut biologii vnutrennych vod, 1977.
-
Pitter, Pavel. Hydrochemie. 5. aktualizované a doplněné vydání. Praha : Vysoká škola chemicko-technologická v Praze, 2015. ISBN 978-80-7080-928-0.
-
Richtr, Jan; Hejzlar, Josef. Mobilita fosforu v povodí a metody jeho stanovení. České Budějovice, 2008.
|