Předmět: Marketing bioprodukce

« Zpět
Název předmětu Marketing bioprodukce
Kód předmětu KAES/QMB
Organizační forma výuky Konzultace
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia 3
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 5
Vyučovací jazyk čeština
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Moudrý Jan, doc. Ing. Ph.D.
Obsah předmětu
Obsahem předmětu je popis základních principů bioprodukce, vymezení terminologie a seznámení se základní legislativou, systémem kontroly, osvědčováním produkce, sankcemi, označováním bioprodukce, ekolabelingem, marketingem bioprodukce, specifiky, tržními segmenty, faktory ovlivňujícími trh s bioprodukty.Dalšími okruhy jsou: přímý prodej biopotravin, formy přímého prodeje, využití přímého prodeje v podmínkách ČR, zprostředkované formy prodeje bioprodukce, ekonomická efektivnost bioprodukce,Současně bude v předmětu prezentována i problematika regionální produkce.

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Demonstrace, E-learning
  • Účast na výuce - 12 hodin za semestr
  • Příprava na zápočet - 26 hodin za semestr
  • Příprava na zkoušku - 34 hodin za semestr
  • Domácí příprava na výuku - 78 hodin za semestr
Výstupy z učení
Cílem předmětu je seznámit studenty s principy marketingu bioprodukce a regionální produkce.
Student je po absolvování předmětu způsobilý rozhodovat v rámci marketingu bioprodukce a regionální produkce, je obeznámen s principy kontroly, certifikace a zančení bioprodukce a orientuje se v metodách tvorby marketingových a distribučních strategií.
Předpoklady
Základní znalosti v oboru ekologického zemědělství a bioprodukce.

Hodnoticí metody a kritéria
Kombinovaná zkouška

Požadavky k zápočtu: Účast na cvičeních, seminářích a exkurzích Požadavky ke zkoušce: Písemný test (75 % bodů-úspěšné splnění), rozbor chybných nebo neúplných odpovědí, ústní zkouška
Doporučená literatura
  • MOUDRÝ, J., PRUGAR, J.: . Kvalita, zpracování a odbyt bioproduktů. Č. Budějovice , 2001.
  • HESKOVÁ,M.A KOL. Marketingová komunikace a přímý marketing. J. Hradec, 2005.
  • Moudrý, J. et al. Ekonomická udržitelnost v sociálním zemědělství. České Budějovice, 2020. ISBN 978-80-87809-82-2.
  • MOUDRÝ, J., MOUDRÝ, J. JR., KONVALINA, P., KALINOVÁ, J.: . Kontrola a certifikace bioprodukce. . Č. Budějovice, 2007.
  • MOUDRÝ, J., MOUDRÝ, J. JR., KONVALINA, P., KALINOVÁ, J. Marketing bioprodukce. Č. Budějovice, 2007.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Fakulta zemědělská a technologická Studijní plán (Verze): Agroekologie - Péče o krajinu (2017) Kategorie: Zemědělství a lesnictví 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Fakulta zemědělská a technologická Studijní plán (Verze): Agroekologie - Ekologické zemědělství (2017) Kategorie: Zemědělství a lesnictví 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Fakulta zemědělská a technologická Studijní plán (Verze): Trvale udržitelné systémy hospodaření v krajině (2010) Kategorie: Zemědělství a lesnictví 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní