Vyučující
|
-
Moudrý Jan, doc. Ing. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Obsahem předmětu je popis základních principů bioprodukce, vymezení terminologie a seznámení se základní legislativou, systémem kontroly, osvědčováním produkce, sankcemi, označováním bioprodukce, ekolabelingem, marketingem bioprodukce, specifiky, tržními segmenty, faktory ovlivňujícími trh s bioprodukty.Dalšími okruhy jsou: přímý prodej biopotravin, formy přímého prodeje, využití přímého prodeje v podmínkách ČR, zprostředkované formy prodeje bioprodukce, ekonomická efektivnost bioprodukce,Současně bude v předmětu prezentována i problematika regionální produkce.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Demonstrace, E-learning
- Účast na výuce
- 12 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 26 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 34 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 78 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je seznámit studenty s principy marketingu bioprodukce a regionální produkce.
Student je po absolvování předmětu způsobilý rozhodovat v rámci marketingu bioprodukce a regionální produkce, je obeznámen s principy kontroly, certifikace a zančení bioprodukce a orientuje se v metodách tvorby marketingových a distribučních strategií.
|
Předpoklady
|
Základní znalosti v oboru ekologického zemědělství a bioprodukce.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Kombinovaná zkouška
Požadavky k zápočtu: Účast na cvičeních, seminářích a exkurzích Požadavky ke zkoušce: Písemný test (75 % bodů-úspěšné splnění), rozbor chybných nebo neúplných odpovědí, ústní zkouška
|
Doporučená literatura
|
-
MOUDRÝ, J., PRUGAR, J.: . Kvalita, zpracování a odbyt bioproduktů. Č. Budějovice , 2001.
-
HESKOVÁ,M.A KOL. Marketingová komunikace a přímý marketing. J. Hradec, 2005.
-
Moudrý, J. et al. Ekonomická udržitelnost v sociálním zemědělství. České Budějovice, 2020. ISBN 978-80-87809-82-2.
-
MOUDRÝ, J., MOUDRÝ, J. JR., KONVALINA, P., KALINOVÁ, J.: . Kontrola a certifikace bioprodukce. . Č. Budějovice, 2007.
-
MOUDRÝ, J., MOUDRÝ, J. JR., KONVALINA, P., KALINOVÁ, J. Marketing bioprodukce. Č. Budějovice, 2007.
|