| 
        Vyučující
     | 
    
        
            
                - 
                    Beták Kryštof, Mgr. Ph.D.
                
 
            
                - 
                    Dvořák Petr, PhDr. Ph.D.
                
 
            
                - 
                    Jonas Cynthia, BcA.
                
 
            
                - 
                    Dvořáková Kateřina, Mgr. Ph.D.
                
 
            
                - 
                    Faktorová Barbora, MSc.
                
 
            
         
     | 
    | 
        Obsah předmětu
     | 
    
        Během prvního semestru budou probrána následující témata z učebního materiálu English File Fourth Edition Advanced:  Unit 1:  - témata: We are family, A job for life? - gramatika: lexical and gramatical uses of have, discourse markers - linkers - okruhy slovní zásoby: personality, work  Unit 2:  - témata: Do you remember?, On the tip of my tongue - gramatika: habitual events and specific incidents in the past, pronouns - okruhy slovní zásoby: word building - abstract nouns, lexical areas  
         
         
     | 
    | 
        Studijní aktivity a metody výuky
     | 
    | 
        
        Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Práce s textem (učebnicí, knihou), Demonstrace, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
        
        
     | 
    
    
        
        
            | 
                Výstupy z učení
             | 
        
        
            
                
                Předmět Anglický jazyk poskytuje studentům praktickou jazykovou průpravu nezbytnou pro další studium anglistiky. Tento komunikativně orientovaný seminář usiluje především o konsolidaci znalostí gramatiky a slovní zásoby a vyvážený rozvoj všech čtyř základních řečových dovedností, tj. práce s textem, psaní, mluvení a poslechu. Řečové dovednosti a jazykové prostředky jsou rozvíjeny z očekávané vstupní úrovně B2+ na úroveň C1+ podle SERRJ. V rámci předmětu Anglický jazyk I se budou studenti věnovat reflexi vlastního učení se cizímu jazyku, seznámí se s vhodnými strategiemi a postupy pro jejich další jazykový rozvoj a stanoví si v této oblasti vlastní krátkodobé i dlouhodobé cíle.
                 
                Komunikační kompetence. Jazyková úroveň směřující k C1 podle SERR.
                 
                
             | 
        
        
            | 
                Předpoklady
             | 
        
        
            
                
                
                Jazyková úroveň B2+ podle SERR  
                
                
                    
                        
                    
                    
                
                
  
             | 
        
        
            | 
                Hodnoticí metody a kritéria
             | 
        
        
            
                
                    
                        Ústní zkouška, Esej, Analýza výkonů studenta, Rozbor jazykového projevu studenta, Test
                        
                        
                         
                        
                    
                    
                
                 Konzultace a zkoušení probíhají v anglickém jazyce. Očekává se aktivní účast na semináři i cvičení. Povoleny jsou maximálně 2 absence.   Součástí výsledné známky jsou tyto výstupy: Ústní skupinová prezentace - 20% celkové známky Písemný test zaměřený na gramatiku, slovní zásobu a poslech - 30% celkové známky Písemná práce na téma reflexe vlastního učení se cizím jazykům -  20% celkové známky  Hranice úspěšnosti: 70%.  Po splnění těchto výstupů může posluchač absolvovat ústní zkoušku - 30% celkové známky
                 
             | 
        
    
    | 
        Doporučená literatura
     | 
    
        
            
                
                - 
                    Cohen, A.D., Macaro, E. Language Learner Strategies. Oxford University Press, 2007.. 
                
 
            
                
                - 
                    Gramelová, L. Jak vyzrát na cizí jazyky. Jazykový koutek, Praha 2017.. 
                
 
            
                
                - 
                    Hashemi, L., Thomas, B. & Matthews, L. Grammar and Vocabulary for First (FCE) and First for Schools Book. Cambridge University Press, 2015.. 
                
 
            
                
                - 
                    Latham-Koenig, Ch. & Oxenden, C. English File Fourth Edition Advanced. Oxford University Press. 2020.
                
 
            
                
                - 
                    Murphy, R. English Grammar in Use (5th edition). Cambridge University Press, 2019.. 
                
 
            
                
                - 
                    Swan, M. Practical English Usage (4th edition). Oxford University Press, 2016.. 
                
 
            
         
         
         
     |