Předmět: Anglický jazyk I a reflexe vlastního učení se cizímu jazyku

« Zpět
Název předmětu Anglický jazyk I a reflexe vlastního učení se cizímu jazyku
Kód předmětu KAJ/7A1
Organizační forma výuky Cvičení + Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia 1
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 6
Vyučovací jazyk angličtina
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Dostupnost předmětu Předmět je nabízen přijíždějícím studentům
Vyučující
  • Beták Kryštof, Mgr.
  • Dvořák Petr, PhDr. Ph.D.
  • Jonas Cynthia, BcA.
  • Dvořáková Kateřina, Mgr. Ph.D.
  • Faktorová Barbora, MSc.
Obsah předmětu
Během prvního semestru budou probrána následující témata z učebního materiálu English File Fourth Edition Advanced: Unit 1: - témata: We are family, A job for life? - gramatika: lexical and gramatical uses of have, discourse markers - linkers - okruhy slovní zásoby: personality, work Unit 2: - témata: Do you remember?, On the tip of my tongue - gramatika: habitual events and specific incidents in the past, pronouns - okruhy slovní zásoby: word building - abstract nouns, lexical areas

Studijní aktivity a metody výuky
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Práce s textem (učebnicí, knihou), Demonstrace, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
Výstupy z učení
Předmět Anglický jazyk poskytuje studentům praktickou jazykovou průpravu nezbytnou pro další studium anglistiky. Tento komunikativně orientovaný seminář usiluje především o konsolidaci znalostí gramatiky a slovní zásoby a vyvážený rozvoj všech čtyř základních řečových dovedností, tj. práce s textem, psaní, mluvení a poslechu. Řečové dovednosti a jazykové prostředky jsou rozvíjeny z očekávané vstupní úrovně B2+ na úroveň C1+ podle SERRJ. V rámci předmětu Anglický jazyk I se budou studenti věnovat reflexi vlastního učení se cizímu jazyku, seznámí se s vhodnými strategiemi a postupy pro jejich další jazykový rozvoj a stanoví si v této oblasti vlastní krátkodobé i dlouhodobé cíle.
Komunikační kompetence. Jazyková úroveň směřující k C1 podle SERR.
Předpoklady
Jazyková úroveň B2+ podle SERR

Hodnoticí metody a kritéria
Ústní zkouška, Esej, Analýza výkonů studenta, Rozbor jazykového projevu studenta, Test

Konzultace a zkoušení probíhají v anglickém jazyce. Očekává se aktivní účast na semináři i cvičení. Povoleny jsou maximálně 2 absence. Součástí výsledné známky jsou tyto výstupy: Ústní skupinová prezentace - 20% celkové známky Písemný test zaměřený na gramatiku, slovní zásobu a poslech - 30% celkové známky Písemná práce na téma reflexe vlastního učení se cizím jazykům - 20% celkové známky Hranice úspěšnosti: 70%. Po splnění těchto výstupů může posluchač absolvovat ústní zkoušku - 30% celkové známky
Doporučená literatura
  • Cohen, A.D., Macaro, E. Language Learner Strategies. Oxford University Press, 2007..
  • Gramelová, L. Jak vyzrát na cizí jazyky. Jazykový koutek, Praha 2017..
  • Hashemi, L., Thomas, B. & Matthews, L. Grammar and Vocabulary for First (FCE) and First for Schools Book. Cambridge University Press, 2015..
  • Latham-Koenig, Ch. & Oxenden, C. English File Fourth Edition Advanced. Oxford University Press. 2020.
  • Murphy, R. English Grammar in Use (5th edition). Cambridge University Press, 2019..
  • Swan, M. Practical English Usage (4th edition). Oxford University Press, 2016..


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr