Předmět: Komunikační aktivity a tvůrčí psaní v angličtině

« Zpět
Název předmětu Komunikační aktivity a tvůrčí psaní v angličtině
Kód předmětu KAJ/EIPA1
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu nespecifikována
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 5
Vyučovací jazyk angličtina
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Dostupnost předmětu Předmět je nabízen přijíždějícím studentům
Vyučující
  • Dvořáková Kateřina, Mgr. Ph.D.
  • Faktorová Barbora, MSc.
  • Hessová Lenka, PhDr. Ph.D.
Obsah předmětu
Týden 1-2: seznamovací aktivity, výběr témat k diskusím a prezentacím Týden 3-5: dramatické aktivity (hra v rolích, scénky, dramatické hry) Týden 6-10: prezentace studentů (zahrnující práci s různými zdroji, např. videa, texty, power-pointové prezentace, pracovní listy, atd.) Týden 11-12: přínosy tvůrčího psaní ve výuce cizího jazyka, techniky tvůrčího psaní, psaní básní (např. akrostich, haiku, limerik) Týden 13: shrnutí a závěrečné hodnocení kurzu

Studijní aktivity a metody výuky
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Demonstrace, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace), Práce s multimediálními zdroji (texty, internet, IT technologie)
Výstupy z učení
Kurz bude zaměřen na rozvoj produktivních řečových dovedností v angličtině, tedy mluvení a psaní. V oblasti mluvení budou posluchači zapojeni do různých typů komunikačních aktivit orientovaných jak na rozvoj plynulosti, tak přesnosti vyjadřování. Ve větší míře budou využívány diskuse, ústní prezentace a také některé techniky dramatické výchovy, jako např. hra v rolích nebo dramatické hry, které se dlouhodobě úspěšně využívají ve výuce cizích jazyků. V oblasti psaní si posluchači prakticky vyzkouší několik technik tvůrčího psaní. Konkrétní tematické okruhy budou stanoveny podle zájmu, potřeb a úrovně účastníků. Témata budou také reflektovat očekávané multikulturní složení skupiny.
Posluchači budou rozvíjet jejich produktivní řečové dovednosti v anglickém jazyce směrem k úrovním B2/C1.
Předpoklady
Minimální očekávaná vstupní úroveň anglického jazyka pro úspěšné absolvování kurzu je B1 podle SERR.

Hodnoticí metody a kritéria
Rozbor jazykového projevu studenta, Průběžné hodnocení

Aktivní účast na semináři Ústní prezentace (individuální, skupinová) Vypracování aktivit tvůrčího psaní
Doporučená literatura


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr