Vyučující
|
-
Dvořáková Kateřina, Mgr. Ph.D.
-
Faktorová Barbora, MSc.
-
Hessová Lenka, PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Týden 1-2: seznamovací aktivity, výběr témat k diskusím a prezentacím Týden 3-5: dramatické aktivity (hra v rolích, scénky, dramatické hry) Týden 6-10: prezentace studentů (zahrnující práci s různými zdroji, např. videa, texty, power-pointové prezentace, pracovní listy, atd.) Týden 11-12: přínosy tvůrčího psaní ve výuce cizího jazyka, techniky tvůrčího psaní, psaní básní (např. akrostich, haiku, limerik) Týden 13: shrnutí a závěrečné hodnocení kurzu
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Demonstrace, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace), Práce s multimediálními zdroji (texty, internet, IT technologie)
|
Výstupy z učení
|
Kurz bude zaměřen na rozvoj produktivních řečových dovedností v angličtině, tedy mluvení a psaní. V oblasti mluvení budou posluchači zapojeni do různých typů komunikačních aktivit orientovaných jak na rozvoj plynulosti, tak přesnosti vyjadřování. Ve větší míře budou využívány diskuse, ústní prezentace a také některé techniky dramatické výchovy, jako např. hra v rolích nebo dramatické hry, které se dlouhodobě úspěšně využívají ve výuce cizích jazyků. V oblasti psaní si posluchači prakticky vyzkouší několik technik tvůrčího psaní. Konkrétní tematické okruhy budou stanoveny podle zájmu, potřeb a úrovně účastníků. Témata budou také reflektovat očekávané multikulturní složení skupiny.
Posluchači budou rozvíjet jejich produktivní řečové dovednosti v anglickém jazyce směrem k úrovním B2/C1.
|
Předpoklady
|
Minimální očekávaná vstupní úroveň anglického jazyka pro úspěšné absolvování kurzu je B1 podle SERR.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Rozbor jazykového projevu studenta, Průběžné hodnocení
Aktivní účast na semináři Ústní prezentace (individuální, skupinová) Vypracování aktivit tvůrčího psaní
|
Doporučená literatura
|
|