| 
        Vyučující
     | 
    
        
            
                - 
                    Hais Martin, RNDr. Ph.D.
                
 
            
                - 
                    Straková Jitka, Mgr.
                
 
            
         
     | 
    | 
        Obsah předmětu
     | 
    
        Obsah přednášky: Hlavní náplní kurzu je exkurze do příhraniční oblasti, která je vymezená jako euroregion. Takové vymezení umožňuje srovnání vývoje krajiny na malém prostoru vlivem odlišných podmínek, zejména politických a socioekonomických. V každém roce bude exkurze vedena do jiného euroregionu v České republice nebo jiné evropské zemi s cílem porovnat využití území (land use) a krajinou strukturu obou sousedních zemí. Alternativou je exkurze do euroregionu jedné země, která byla v minulosti ovlivňován různými kulturami, kde je patrný a odlišitelný jejich vliv. Studenti budou mít příspěvky k předem zadaným tématům a lokalitám. Na konci kurzu bude závěrečná diskuze s cílem určit podíl vlivu jednotlivých krajinotvorných procesů na výsledném uspořádání krajiny. Obsah cvičení: Cvičení zahrnuje 2 dvouhodinové pracovní schůzky, na kterých si studenti vyberou témata k jednotlivým zastávkám exkurze a připraví si k nim krátkou prezentaci. 
         
         
     | 
    | 
        Studijní aktivity a metody výuky
     | 
    
        
        Aktivizující (simulace, hry, dramatizace), Exkurze
        
            
                    
                
                    
                    - Domácí příprava na výuku
                        - 4 hodiny za semestr
                    
 
                
                    
                    - Exkurze
                        - 56 hodin za semestr
                    
 
                
             
        
        
     | 
    
    
        
        
            | 
                Výstupy z učení
             | 
        
        
            
                
                Cílem kurzu je naučit studenty vnímat utváření krajiny v kontextu přírodních, socioekonomických, kulturních a historických vlivů.
                 
                Student má být schopen porozumět vlivu hlavních faktorů (přírodních, socio-historických a ekonomických) na utváření krajinné struktury
                 
                
             | 
        
        
            | 
                Předpoklady
             | 
        
        
            
                
                
                Předpokladem je základní (středoškolská) znalost oborů přírodních věd (biologie, geografie). Výhodou, nikoliv nutností je absolvování kurzu Krajinná ekologie 1.
                
                
                    
                        
                    
                    
                
                
  
             | 
        
        
            | 
                Hodnoticí metody a kritéria
             | 
        
        
            
                
                    
                        Esej
                        
                        
                         
                        
                    
                    
                
                 Účast na schůzkách zaměřených na plánování exkurze. Sepsání eseje na vybrané téma. Účast na exkurzi a prezentace vybraného tématu. 
                 
             | 
        
    
    | 
        Doporučená literatura
     | 
    
        
            
                
                - 
                    Gergel, Sarah E., Turner, Monica G (2003): Learning Landscape Ecology, 316 pages, Springer-Verlag,. 
                
 
            
                
                - 
                    Robert N. Coulson and Maria D. Tchakerian (2011): Basic Landscape Ecology. KEL Partners Incorporated.. 
                
 
            
         
         
         
     |