| 
        Vyučující
     | 
    
        
            
                - 
                    Hrček Jan, Mgr. Ph.D.
                
 
            
                - 
                    Götzenberger Lars, Mgr. Ph.D.
                
 
            
                - 
                    Lepš Jan, prof. RNDr. CSc.
                
 
            
                - 
                    De Bello Francesco, doc. MSc. Ph.D.
                
 
            
                - 
                    Segrestin Jules, Ph.D.
                
 
            
                - 
                    Lisner Aleš, RNDr. Ph.D.
                
 
            
         
     | 
    | 
        Obsah předmětu
     | 
    
        Obsah praktik. Vzhledávání relevatní literaturz Různé typy analýzy dat Užití růzxných indexů diverzity Diskuse hypotéz a výsledků Psaní základních částí vedeckého článku Výběr whodného časopisu Komunikace s "editorial office"
         
         
     | 
    | 
        Studijní aktivity a metody výuky
     | 
    
        
        Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Nácvik pohybových a pracovních dovedností
        
            
                    
                
                    
                    - Domácí příprava na výuku
                        - 50 hodin za semestr
                    
 
                
                    
                    - Účast na výuce
                        - 30 hodin za semestr
                    
 
                
                    
                    - Semestrální práce
                        - 40 hodin za semestr
                    
 
                
             
        
        
     | 
    
    
        
        
            | 
                Výstupy z učení
             | 
        
        
            
                
                Cílem kursu je publikovat článek ve spolupráci s ostatním studenty, na základě dat, která poskytnou vyučující. Ukážeme, jak kreativně tato data využít, a které ekologické otázky je možné pomocí nich zodpvědět. Studenti si vyberou z nabídnutých dat, analyzují je, a na základě analýz napíší článek pro publikaci. 
                 
                Studenti se naučí psát vědecké články (nebo alespoň získají o tom představu) pro vědecké časopisy, naučí se pracovat v týmu, a naučí se komunikovat s editorial office a recenzenty. 
                 
                
             | 
        
        
            | 
                Předpoklady
             | 
        
        
            
                
                
                Předpokládá se základní znalost metod analýzy dat, a mají nějakou zkušenost s psaní (tj. už napsali alespoň bakalářskou práci). A základní znalosti ekologie.   Speciální kurz doktorského studijního oboru  Botanika a Entomologie
                
                
                    
                        
                    
                    
                
                
  
             | 
        
        
            | 
                Hodnoticí metody a kritéria
             | 
        
        
            
                
                    
                        Esej, Analýza výkonů studenta
                        
                        
                         
                        
                    
                    
                
                 Aktivní účast na práci skupiny, presence min. 80%. Pro autorství článku navíc dostatečný aktivní příspěvek k psaní článku.
                 
             | 
        
    
    | 
        Doporučená literatura
     | 
    
        
            
                
                - 
                    Literature search is part of the execrcise. 
                
 
            
                
                - 
                    Sand-Jensen, K. (2007). How to write consistently boring scientific literature. Oikos, 116(5), 723-7. 
                
 
            
         
         
         
     |