Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
1. Trest a jeho funkce 2. Tři principy moderního vězeňství 3. Vězeňství v USA 4. Evropské vězeňství 5. Vězeňství v České republice 6. Vězeňský personál 7. Kognitivní a další charakteristiky vězňů 8. Drogová problematika ve vězení 9. Mimořádné události ve vězení 10. Programy zacházení s vězni 11, Podíl jednotlivých profesí na zacházení s vězni 12. Propouštění z vězení a reintegrace do společnosti Sylabus na www.sweb.cz/penologie.hala
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
- Domácí příprava na výuku
- 10 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Hlavním cílem předmětu je získání specifických kompetencí pro výkon práce sociálního pracovníka ve Vězeňské službě České republiky.
Absolvent je schopen podílet se na přípravě a realizaci programů zacházení s vězni.
|
Předpoklady
|
Základní znalosti z práva, psychologie a pedagogiky
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Rozhovor
Absolvent v rozhovoru prokáže znalost teorie a praxe vězeňství i schopnost tvořivé aplikace poznatků.
|
Doporučená literatura
|
-
časopis České vězeňství (též na Internetu)..
-
internetové stránky Vězeňské služby České republiky: www.vscr.cz.
-
Hála, J. Bolest a naděje vězení - penologické eseje. Praha: Triton, 2007. ISBN 978-80-7387-013-3.
-
Hála, J. Úvod do teorie a praxe vězeňství. České Budějovice: Vysoká škola evropských a regionálních studií, 2006. ISBN 80-86708-30-6.
|