| 
        Vyučující
     | 
    | 
        
     | 
    | 
        Obsah předmětu
     | 
    
        Obsah předmětu je rozdělen do následujících témat: T0: Profilace vlastního očekávání od předmětu; možnosti podpory a průběhu předmětu; vlastní vnímání / předsudky ohledně dotazníkových šetření a jejich reflexe T1 Dotazníky (survey) a jejich využití; na datech a na teoriích založené zkoumání; principy a výzvy dotazníkových šetření; úrovně měření a jejich dopad na položky a zjištění; etické aspekty T2 Standardy, Total Survey Error, životní cyklus survey z persepektivy designu a z perspektivy kvality T3 Na simulaci založená integrace T1 a T2 T4 Designování dotazníku a Pretesting; Evaluace otázek (expert review, fokusní skupiny, kognitivní interview, validita) T5 Různorodé způsoby doručení dotazníku; vzorkování (sampling); tzv. tabulka velikosti vzorku; návratnost; tzv. nonresponse T6: redukce zdrojů chyb v průběhu sběru dat T7: Na simulaci založená integrace T3 až T6 T8: Deskriptivní a inferenční statistika; P(D/H0); datová matice a její dopad na zpracování dat; programy pro zpracování dat T9: Procesy spojené s tzv. postkolekcí dat T10: Jak a proč prezentovat zjištění ve vztahu ke vzorku T11: Jak a proč prezentovat zjištění v kontextu inference T12: Hraní rolí - obhajování a kritika konkrétních podob dotazníku s ohledem na jejich účel T13 Na simulaci založená integrace; vyhodnocení vlastního očekávání 
         
         
     | 
    | 
        Studijní aktivity a metody výuky
     | 
    | 
        
        Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace), Individuální příprava ke zkoušce, Skupinová výuka
        
        
     | 
    
    
        
        
            | 
                Výstupy z učení
             | 
        
        
            
                
                Cíle předmětu jsou formulovány následovně: Znalosti - studující zná základní principy a výzvy dotazníkových šetření - studující zná tzv. životní cyklus dotazníkového šetření - studující zná designování dotazníku a způsoby evaluace dotazníku - studující zná postupy vzorkování u dotazníku - studující zná základní pravidla pro zpracování dat a zacházení s datovou maticí  Dovednosti - studující dovede navrhnout základní rozvahu postupu dotazníkového šetření pro konkrétní témata - studující dovede zvolit adekvátní metodu evaluace otázek s ohledem na konkrétní cílové skupiny výzkumu - studující dovede zvolit konkrétní metodu doručení / distribuce dotazníku - studující dovede zpracovat prezentaci dat po grafické stránce - studující dovede základně interpretovat data  Postoje - studující si je vědom vlastního vztahu ke kvantitativní metodologii a k dotazníkovému šetření a tyto znalosti dovede reflektovat
                 
                Po absolvování předmětu budou studentky a studenti způsobilí vytvořit a zrealizovat jednoduché dotazníkové šetření. Budou také schopni reflektovat jeho hranice a zvážit možná komplexnější řešení zkoumané problematiky.
                 
                
             | 
        
        
            | 
                Předpoklady
             | 
        
        
            
                
                
                Pro úspěšné absolvování předmětu je potřeba znalost matematiky na úrovni základních matematických operací (sčítání, násobení, dělení, mocniny atp.). Informace z povinné literatury budou obsahem prezentací.
                
                
                    
                        
                    
                    
                
                
  
             | 
        
        
            | 
                Hodnoticí metody a kritéria
             | 
        
        
            
                
                    
                        Analýza výkonů studenta, Test
                        
                        
                         
                        
                    
                    
                
                 Studentka / student musí získat v průběhu semestru minimálně 60 bodů pro úspěšné absolvování předmětu. Ty je možné získat následujícím způsobem: Odevzdání a vyhodnocení zpracování simulací 0 až 30 bodů Odevzdání a vyhodnocení podkladů hraní rolí 0 až 10 bodů Testové vytvoření plánu realizace výzkumu 0 až 60 bodů
                 
             | 
        
    
    | 
        Doporučená literatura
     | 
    
        
            
                
                - 
                    Řezanková, Hana. Analýza dat z dotazníkových šetření. 1. vyd. Praha : Professional publishing, 2007. ISBN 978-80-86946-49-8.
                
 
            
         
         
         
     |