Předmět: Řízení služeb ve veřejné správě

« Zpět
Název předmětu Řízení služeb ve veřejné správě
Kód předmětu KEN/CRSVS
Organizační forma výuky Konzultace
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 6
Vyučovací jazyk čeština
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Škodová Parmová Dagmar, doc. Dr. Ing.
Obsah předmětu
Tematické okruhy přednášek: Veřejné statky a služby - terminologie, charakteristiky a definice, typologie. Teorie ekonomiky veřejných služeb. Evaluace veřejných služeb - metody a přístupy. Financování veřejných služeb. Výkonnost a její měření ve veřejných službách. Organizace poskytující veřejné služby - typy organizací a jejich legislativní rámec. Řízení veřejných služeb - manažerské metody a techniky uplatňované ve veřejné správě Personální řízení ve veřejných službách. Modely zaměstnávání, hodnocení zaměstnanců ve veřejné správě, odměňování a vzdělávání úředníků. Principy managementu ve veřejných službách. New Public Management. Vybrané manažerské nástroje využívané ve veřejné správě - CAF, benchmarking, Balanced Scorecard. Public Private Partnership. Marketing služeb poskytovaných orgány veřejné správy.

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Práce s multimediálními zdroji (texty, internet, IT technologie)
  • Domácí příprava na výuku - 25 hodin za semestr
  • Semestrální práce - 42 hodin za semestr
  • Účast na výuce - 14 hodin za semestr
  • Příprava na zápočet - 14 hodin za semestr
  • Příprava na zkoušku - 28 hodin za semestr
Výstupy z učení
Cílem předmětu je vysvětlit problematiku služeb poskytovaných veřejnou správou, konkrétně studentům přiblížit diferenciaci mezi tržními službami a veřejnými službami. Na základě teorie veřejných služeb konkretizovat přístupy v managementu, hodnocení a financování těchto služeb. V neposlední řadě si studenti osvojí strategie a praktiky marketingu veřejných služeb.
Na základě teorie veřejných služeb umí studenti konkretizovat přístupy v managementu, hodnocení a financování těchto služeb. V neposlední řadě si studenti osvojí strategie a praktiky marketingu veřejných služeb.
Předpoklady
Řízení služeb

Hodnoticí metody a kritéria
Písemná zkouška, Didaktický test, Seminární práce

Požadavky k zápočtu: Vypracování seminární práce (komparace strategických dokumentů, návrh marketingové koncepce obce, projektová dokumentace k čerpání dotace apod. aplikace metody SERVQUAL) Zápočty budou udělovány nejdříve 14 dnů před koncem semestru v souladu s opatřením děkana č. 124/2017 článek 15. Požadavky ke zkoušce: Při zkoušce studenti prokáží znalost řízení podniků služeb. Zkoušky budou vypsány 3 týdny před začátkem zkouškového období v souladu s opatřením děkana č. 124/2017 článek 15.
Doporučená literatura
  • Regions in Context.
  • Regions in Context II.
  • Krbová, Jana. Strategické plánování ve veřejné správě. Vydání první. Praha : Wolters Kluwer, 2016. ISBN 978-80-7552-587-1.
  • Stejskal, Jan; Kuvíková, Helena,; Mikušová Meričková, Beáta,; Linhartová, Veronika. Teorie a praxe veřejných služeb. Vydání první. Praha : Wolters Kluwer ČR, 2017. ISBN 978-80-7552-726-4.
  • Vodáková, Jana. Výkonnost a její měření ve veřejném sektoru. Vydání první. Praha : Wolters Kluwer, 2016. ISBN 978-80-7552-013-5.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr