Předmět: Řízení služeb 1

« Zpět
Název předmětu Řízení služeb 1
Kód předmětu KEN/KRS
Organizační forma výuky Konzultace
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 5
Vyučovací jazyk čeština
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Škodová Parmová Dagmar, doc. Dr. Ing.
Obsah předmětu
Témata přednášek: 1. Význam služeb v moderní společnosti. Definice, charakteristika a druhy služeb. 2. Podnikání ve službách. 3. Vedení lidí a řízení lidských zdrojů + model flexibilní firmy. 4. Řízení poptávky a nabídky. Teorie front. Inventarizace poptávky. 5. Páté P ve službách - LIDÉ - úloha zaměstnanců, zákazníků a referenčních trhů + interní marketing. 6. Produktová politika. 7. Cenová politika. 8. Komunikační politika. 9. Customer Relationship Management - historie, filozofie, systém a současný význam. 10. Distribuce služeb. 11. Podnikové poradenství: charakteristika, vývoj, fáze.. 12. Specifika jednotlivých oborů služeb.

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
  • Příprava na zkoušku - 28 hodin za semestr
  • Semestrální práce - 42 hodin za semestr
  • Účast na výuce - 16 hodin za semestr
  • Příprava na zápočet - 14 hodin za semestr
  • Domácí příprava na výuku - 28 hodin za semestr
Výstupy z učení
Cílem předmětu je naučit studenty nejen diferencovat manažerské přístupy v podnicích vyrábějící hmotné výrobky a podniky poskytujícími služby, ale dále též pochopit význam služeb v moderní společnosti, poskytnout studentům základní dovednosti manažerů podniků zabývajících se službami jako hlavní podnikatelskou činností i podniků, které poskytují služby jako doplněk nabídky svých hmotných produktů. Nedílnou součástí výuky je vlastní práce studentů na projektech marketingu a managementu v podnicích poskytujících služby.
Studenti rozumí základním principům řízení podniků poskytujících služby, jsou schopni vypracovat projekt nabídky služeb, sestavovat podnikatelské plány a kalkulovat je.
Předpoklady
Základní znalosti předmětů Management, Marketing.

Hodnoticí metody a kritéria
Kombinovaná zkouška, Seminární práce

Požadavky k zápočtu: Vypracování seminární práce (podnikatelský záměr, návrh marketingové koncepce podniku služeb, projektová dokumentace k čerpání dotace apod. aplikace metody SERVQUAL). Požadavky ke zkoušce: Při zkoušce studenti prokáží znalost řízení podniků služeb.
Doporučená literatura
  • Hazdra, A., Jiřinová, K., Kypus, L., Harazínová, V., & Lunga, P. Skvělé služby: jak dělat služby, které vaše zákazníky nadchnou. Praha: Grada Publishing, 2013. ISBN 978-80-247-4711-8.
  • Škodová Parmová, D. Konkurenceschopnost a služby pro podnikatele: význam řízení služeb pro podnikatele při zvyšování konkurenceschopnosti vybraných národních ekonomik. Praha: Alfa Nakladatelství, 2012. ISBN 978-80-87197-46-2.
  • Vaštíková, M. Marketing služeb: efektivně a moderně (2., aktualiz. a rozš. vyd.). Praha: Grada, 2014. ISBN 978-80-247-5037-8.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Fakulta zemědělská a technologická Studijní plán (Verze): Agropodnikání (2014) Kategorie: Zemědělství a lesnictví 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní