Vyučující
|
-
Škodová Parmová Dagmar, doc. Dr. Ing.
|
Obsah předmětu
|
nespecifikováno
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace), Práce s multimediálními zdroji (texty, internet, IT technologie)
- Domácí příprava na výuku
- 39 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je, aby si studenti osvojili důležité aspekty moderní didaktiky ekonomických předmětů. Osvojí si kompetence plánovat samostatnou výzkumnou činnost, zpracovávat grantové projekty na obohacení a rozvoj výuky v ekonomických předmětech, formulovat vědecké cíle takových projektů a hledat teoretické a experimentální metody k jejich řešení. V rámci toho si rozšíří dovednosti ve vyhledávání zdrojů vědeckých informací v časopisech a databázích ekonomických a pedagogicko-psychologických. Prohloubí své dovednosti v nových formách výuky - projektová výuka, využití moderních strategických a simulačních softwarů apod.
|
Předpoklady
|
řednášky: 1. Organizace výuky ekonomických předmětů na středních školách; 2. Kvalifikace jako požadavek na kvalitu pracovních sil, její složky; 3. Učivo v odborném vzdělávání a jeho analýza; 4. Koncepce vyučování jsou v ekonomických předmětech; 5. Přínos koncepce projektového vyučování v ekonomických předmětech; 6. Programované vyučování; 7. Funkce fiktivní firmy ve výuce ekonomických předmětů; 8. Tvorba tématického plánu; 9. Diagnostika výsledků; 10. Doplňkové aktivity přinášející propojení teorie s praxí (organizace praxe ve firmách, exkurze).
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
Požadavky ke zkoušce: Studenti na základě individuálního zadání vypracují seminární práce zaměřené na hodnocení a přípravu kurikul, tématických plánů. Student bude hodnocen na základě odevzdané seminární práce a písemného testu.
|
Doporučená literatura
|
-
Jaromír Tomčík. Didaktika ekonomie.
-
Krpálek Pavel, Krpálková Krelová Katarína. Praktikum z didaktiky ekonomických předmětů. Praha, 2017. ISBN 978-80-245-2239-5.
|