| Název předmětu | Současné teologické koncepce 2 | 
|---|---|
| Kód předmětu | KFI/KSTK2 | 
| Organizační forma výuky | Přednáška | 
| Úroveň předmětu | Magisterský | 
| Rok studia | nespecifikován | 
| Semestr | Letní | 
| Počet ECTS kreditů | 5 | 
| Vyučovací jazyk | čeština, angličtina | 
| Statut předmětu | Povinně-volitelný | 
| Způsob výuky | Kontaktní | 
| Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž | 
| Doporučené volitelné součásti programu | Není | 
| Vyučující | 
|---|
        
  | 
| Obsah předmětu | 
| 
        Cílem předmětu je uvést studenty do soudobé teologické diskuse na základě teologického díla Wolfharta Pannenberga v kontextu celkového vývoje teologie od poloviny dvacátého století. Postupuje se po hlavních tematických okruzích Pannenbergova díla. Protože nelze probrat v jednom semestru vše, budou mít studenti možnost navrhnout, které okruhy si přednostně přejí probrat:  - Vztah filosofie a teologie - Teologie a teorie vědy - Zjevení a dějiny - Christologie - Antropologie - Církev, stát, společnost - Spiritualita - Etika - Ekumenická teologie Alternativně lze probírat: VOKOUN, Jaroslav. Sondy do současné luterské teologie. V Praze: Lutherova společnost, 2012. VOKOUN, Jaroslav. Postkritický proud v současné angloamerické teologii. Teologie [Vyšehrad]. Praha: Vyšehrad, 2009. VOKOUN, Jaroslav. Naslouchat teoložkám. Moderní česká teologie. Brno: Centrum pro studium demokracie a kultury (CDK), 2010. BOFF, Clodovis; BOFF, Leonardo a BURNS, Paul. Introducing liberation theology. London: Burns & Oates, 2000. BEVANS, Stephen B. Models of contextual theology. Rev. and exp. ed. New York: Orbis Books, 2004. FORD, David F. The modern theologians: an introduction to Christian theology in the twentieth century. 2nd ed. Cambridge: Blackwell, 1997 ROWLAND, Christopher. The Cambridge companion to liberation theology = Liberation theology (Variant.). Cambridge: Cambridge University Press, 2003. ALTHAUS-REID, Marcella. From feminist theology to indecent theology: readings on poverty, sexual identity and god. London: SCM Press, 2004. 
         | 
| Studijní aktivity a metody výuky | 
        
        Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Práce s textem (učebnicí, knihou)
        
            
  | 
| Výstupy z učení | 
| 
                
                Cílem předmětu je uvést studenty do soudobé teologické diskuse na základě teologického díla Wolfharta Pannenberga v kontextu celkového vývoje teologie od poloviny dvacátého století. Postupuje se po hlavních tematických okruzích Pannenbergova díla. Alternativní témata (na přání studentů): Feministická teologie Teologie osvobození Postkritická teologie Kontextuální teologie
                 Rozvíjení schopnosti orientace v soudobé teologické diskusi.  | 
        
| Předpoklady | 
| 
                
                
                žádné 
                
                
                    
                        
                    
                    
                
                 | 
        
| Hodnoticí metody a kritéria | 
| 
                
                    
                        Ústní zkouška
                        
                        
                         Student se připraví na základě přednášek; podle svých jazykových možností a po dohodě s vyučujícím přečte jeden kratší Pannenbergův text.  | 
        
| Doporučená literatura | 
        
  | 
| Studijní plány, ve kterých se předmět nachází | 
| Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | 
|---|