| Název předmětu | Úvod do fenomenologie 2 |
|---|---|
| Kód předmětu | KFI/KÚFN2 |
| Organizační forma výuky | Přednáška |
| Úroveň předmětu | Bakalářský |
| Rok studia | nespecifikován |
| Semestr | Letní |
| Počet ECTS kreditů | 3 |
| Vyučovací jazyk | čeština, angličtina |
| Statut předmětu | nespecifikováno |
| Způsob výuky | nespecifikováno |
| Studijní praxe | nespecifikováno |
| Doporučené volitelné součásti programu | Není |
| Vyučující |
|---|
|
| Obsah předmětu |
|
Seminář je založen na četbě a aktivní diskuzi k vybraným reprezentativním textům pohusserlovských fenomenologů.
|
| Studijní aktivity a metody výuky |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Výstupy z učení |
|
Cílem semináře je bližší seznámení se základními myšlenkami fenomenologické filosofie na základě společné četby, interpretace a diskuse klíčových fenomenologických textů. Důraz je kladen na samostatné kritické uvažování studentů nad pracovními texty a zasazení probírané problematiky do širšího kontextu filosofické diskuse. Východiskem budou texty Martina Heideggera, Eugena Finka a Maurice Merleau-Pontyho. Kurs nepředpokládá žádné speciální znalosti, žádoucí je základní obeznámenost s dějinami filosofie. Účast v předchozím semináři (husserlovském) je výhodou, nikoliv podmínkou.
Student zná hlavní principy fenomenologické filosofie a dokáže samostatně pracovat s obtížnějšími fenomenologickými texty. |
| Předpoklady |
|
Úvod do fenomenologie 1
|
| Hodnoticí metody a kritéria |
|
Analýza výkonů studenta, Kombinovaná zkouška
- aktivní diskusní účast v hodinách - přítomnost na semináři min. 82% - písemná esej (2-3 normostrany) zamýšlející se s použitím primární případně sekundární literatury nad jedním ze základních pojmů fenomenologie, popřípadě jako alternativa vlastní překlad 3 stran textu z uvedené cizojazyčné literatury (po předchozí domluvě). |
| Doporučená literatura |
|
| Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
| Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr |
|---|