Analýza výkonů studenta, Didaktický test, Systematické pozorování studenta
Písemně odevzdaný referát nejpozději poslední týden výuky na emailovou adresu klapetek@tf.jcu.cz, zvládnutí zápočtového testu. Téma referátu oznámí student na počátku kurzu vyučujícímu osobně při semináři (případně zašle informaci emailem). Obsahová stránka referátu - student si zvolí téma podle své volby (například s ohledem na téma bakalářské práce apod.). Název referátu v krátkosti vystihne téma: Něco/někdo v Koránu (např. Ježíš v Koránu, Bůh ..., Židé ..., násilí ... , ženy ..., modlitba ..., zahrada ... atd.). Při psaní referátu doporučuji následující postup. Nejprve si projít základní literaturu k problematice islámu (např. Kropáček, L.: Duchovní cesty islámu nebo Křikavová, A. Mendel, M. Müller, Z.: Islám ideál a skutečnost.) a tam si zvolit konkrétní fenomén. K tomuto fenoménu si potom v internetové konkordanci najít příslušné koránské verše a seznámit se s jejich českým tafsírem z Hrbkova překladu. Dále je potřeba doplnit informace k tomuto fenoménu o další odbornou relevantní literaturu (encyklopedie, slovníky, časopisecké studie apod.). Až v poslední řadě je možné používat internetové zdroje a to pouze v těch případech, kdy je to naprosto nezbytné (muslimská sebeinterpretace fenoménu - např. pohled na manželství z oficiálních stánek muslimské obce apod.). Formální stránka referátu se drží vzorů z Metodická pomůcka ke zpracování závěrečných prací (https://www2.tf.jcu.cz/~mackerle/metodickapomucka/). Samozřejmostí je úvodní strana s názvem fakulty, kurzu a referátu a jménem autora. Strany referátu budou číslovány. Na konci referátu musí být seznam všech použitých zdrojů.
|
-
Abú Zaid, N. H.:. Gottes Menschenwort: für ein humanistisches Verständnis des Koran. Freiburg, 2008.
-
Berg, H.:. The development of exegesis in early Islam : the authenticity of Muslim literature from the formative period.. London, 2000.
-
Boullata, I. J.:. Literary structures of religious meaning in the Qur'an.. London, 2000.
-
Cook, M. Muhammad. Praha: Odeon a Argo 1994, 99 s..
-
El-Awa, S. M. S.:. Textual relations in the Qur'an: relevance, coherence and structure.. London, 2006.
-
Ernst, C. W.:. How to read the Qur'an: a new guide, with select translations. Chapel Hill, 2011.
-
Esack, F.:. The Qur?an: a beginner?s guide.. Oxford, 2009.
-
Gnilka, J.:. Bibel und Koran: was sie verbindet, was sie trennt.. Freiburg, 2004.
-
Gwyne, R.:. Logic, rhetoric, and legal reasoning in the Qur'an: God?s arguments. London, 2009.
-
Gwyne, R.:. Logic, rhetoric, and legal reasoning in the Qur'an: God?s arguments. London, 2009.
-
Jomier, J.:. The Bible and the Qur?an.. San Francisco, 2002.
-
Korán. (Překlad I. Hrbek( Praha. Academia 2000. 780 s, (nebo jiné vydání)..
-
Körner, F.:. Alter Text ? neuer Kontext: Koranhermeneutik in der Türkei heute.. Freiburg, 2006.
-
Kropáček, L. Duchovní cesty islámu. Praha: Vyšehrad 1993, 296 s..
-
Křikavová, A. - Mendel, M. - Müller, Z. Islám - ideál a skutečnost. Praha: Baset 2002, 311 s..
-
Kuschel, K.J. Spor o Abraháma. Praha: Vyšehrad 1997, s. 156-. 194.
-
Neuwirth, A. ? Sinai, N. ? Marx, M. (eds.):. The Qur'an in context : historical and literary investigations into the Qur'anic milieu.. Leiden, 2011.
-
Neuwirth, A.:. Der Koran als Text der Spätantike : ein europäischer Zugang.. Berlin, 2013.
-
Neuwirth, A.:. Koranforschung -eine politische Philologie? : Bibel, Koran und Islamentstehung im Spiegel spätantiker Textpolitik und moderner Philologie.. Berlin.
-
Oliverius, J. Svět klasické arabské literatury. Brno, 1995.
-
Reynolds, G. S.:. New perspectives on the Qur?an: the Qur?an in its historical context 2.. London, 2014.
-
Reynolds, G. S.:. The Qur?an and its biblical subtext. London, 2010.
-
Tottoli, R.:. Biblical Prophets in the Qur?an and Muslim literature.. London, 2002.
-
Wheeler, B. M.:. Moses in the Qur'an and Islamic exegesis.. London, 2002.
|