Název předmětu | Úvod do fenomenologie II |
---|---|
Kód předmětu | KFI/ÚFEN2 |
Organizační forma výuky | Seminář |
Úroveň předmětu | Bakalářský |
Rok studia | nespecifikován |
Semestr | Letní |
Počet ECTS kreditů | 3 |
Vyučovací jazyk | čeština, angličtina |
Statut předmětu | nespecifikováno |
Způsob výuky | nespecifikováno |
Studijní praxe | nespecifikováno |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Dostupnost předmětu | Předmět je nabízen přijíždějícím studentům |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
Seminář je založen na četbě a aktivní diskuzi k vybraným reprezentativním textům pohusserlovských fenomenologů.
|
Studijní aktivity a metody výuky |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Výstupy z učení |
Cílem semináře je bližší seznámení se základními myšlenkami fenomenologické filosofie na základě společné četby, interpretace a diskuse klíčových fenomenologických textů. Důraz je kladen na samostatné kritické uvažování studentů nad pracovními texty a zasazení probírané problematiky do širšího kontextu filosofické diskuse. Východiskem budou texty Martina Heideggera, Eugena Finka a Maurice Merleau-Pontyho. Kurs nepředpokládá žádné speciální znalosti, žádoucí je základní obeznámenost s dějinami filosofie. Účast v předchozím semináři (husserlovském) je výhodou, nikoliv podmínkou.
Student zná hlavní principy fenomenologické filosofie a dokáže samostatně pracovat s obtížnějšími fenomenologickými texty. |
Předpoklady |
Úvod do fenomenologie 1
|
Hodnoticí metody a kritéria |
Analýza výkonů studenta, Kombinovaná zkouška
- aktivní diskusní účast v hodinách - přítomnost na semináři min. 82% - písemná esej (2-3 normostrany) zamýšlející se s použitím primární případně sekundární literatury nad jedním ze základních pojmů fenomenologie, popřípadě jako alternativa vlastní překlad 3 stran textu z uvedené cizojazyčné literatury (po předchozí domluvě). |
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr |
---|