| 
        Vyučující
     | 
    
        
            
                - 
                    Klofáč Patrik, Mgr. Ph.D.
                
 
            
                - 
                    Vaníček Jiří, doc. PaedDr. Ph.D.
                
 
            
         
     | 
    | 
        Obsah předmětu
     | 
    
        1. Seznámení s prostředím robotické stavebnice LEGO Mindstorms, konstruování prvního robota  2. Sestavení programu a jeho spuštění, přímé ovládání robota 3. Programovací techniky pro pohyb robota 4.  Zpracování vstupů ze senzorů, reakce na různé vstupy 5.  Použití cyklů, rozhodování, podmínky  6. Proměnné a jejich typy, datové toky  7. Návrh robota, dokumentace. 8.  Alternativní programovací prostředí pro ovládání robota 9. - 13. Konstrukce a programování vlastního robotického projektu  14. Robotika ve výuce, příklady školních aktivit.  
         
         
     | 
    | 
        Studijní aktivity a metody výuky
     | 
    
        
        Nácvik pohybových a pracovních dovedností, Pracovní činnosti (dílny)
        
            
                    
                
                    
                    - Účast na výuce
                        - 30 hodin za semestr
                    
 
                
                    
                    - Semestrální práce
                        - 60 hodin za semestr
                    
 
                
             
        
        
     | 
    
    
        
        
            | 
                Výstupy z učení
             | 
        
        
            
                
                Cílem kurzu je položit praktické základy pro učitelské kompetence v oblasti aplikace programování při ovládání robotů. Studenti využijí znalosti programování pro konstruování robotů ze stavebnice, budou je osazovat motory a senzory a vytvářet programy, které budou ovládat jejich pohyb a rozhodování. 
                 
                Absolvent kurzu bude schopen sestavit program pro vlastnoručně zkonstruovaného robota na té úrovni, aby technicky a odborně zvládl výuku tohoto tématu na 2. stupni ZŠ.
                 
                
             | 
        
        
            | 
                Předpoklady
             | 
        
        
            
                
                
                nespecifikováno
                
                
                    
                        
                    
                    
                
                
  
             | 
        
        
            | 
                Hodnoticí metody a kritéria
             | 
        
        
            
                
                    
                        Rozbor produktů pracovní činnosti studenta (technické práce), Seminární práce
                        
                        
                         
                        
                    
                    
                
                 Seminární práce - vytvoření skupinového projektu:  - zkonstruovat robota z robotické stavebnice podle vlastního návrhu - vytvořit program, ovládající robota - vytvořit dokumentaci k projektu (návrh a zadání, popis funkčnosti a řešení, sestavený program, foto a videodokumentace) - předvést funkčního robota při kolokviu Aktivní účast na seminářích (80 %) a tvořivá práce ve skupině.  
                 
             | 
        
    
    | 
        Doporučená literatura
     | 
    
        
         
         
     |