Vyučující
|
-
Humlerová Veronika, Mgr. Ing. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1.Marketing, soudobá definice marketingu. Jeho úloha ve společnosti. Vznik a vývoj marketingové teorie. Podstata marketingu. Marketingové koncepce. 2. Úloha marketingu ve firmě. Marketingové strategie a plánování. Marketingové řízení a jeho fáze. Plánovací koncepce v marketingu. 3. Analýza marketingového prostředí. Hodnocení příležitostí v neovlivnitelném prostředí. Marketingové mikroprostředí a makroprostředí. 4. Nalézání možností na cílových trzích pomocí jejich segmentace. Segmentace trhu a tržní segmenty. Výhody segmentace trhu a její realizace. 5. Konkurence. Identifikace konkurence. Význam konkurence. Odhalení cílů konkurence. Přednosti a slabiny konkurentů. Výběr konkurentů. Druhy konkurentů podle reakce. 6. Získávání informací pro marketingová rozhodnutí. Marketingový výzkum, účel a aplikace. Marketingový informační systém a jeho části. 7. Spotřebitelské a průmyslové trhy. Koneční spotřebitelé a jejich chování při nakupování. Průmysloví zákazníci a zákazníci zprostředkovatelé a jejich chování při nakupování. Kupní rozhodovací procesy. Model chování zákazníka. 8. Marketingový mix, složky a stručná charakteristika. 9. Výrobek. Výrobková politika. Nové výrobky a jejich vývoj v marketingu. Strategie zavádění produktu na trh. Životní cyklus produktu. Značka, obal, služby. 10. Distribuce. Distribuční politika. Distribuční cesty a fyzická distribuce. Distribuční systémy jejich vznik a fungování. 11. Maloobchod. Plánování a strategie maloobchodníka. Typy maloobchodníků a povaha jejich nabídky. Klasifikace maloobchodních prodejen. Velkoobchod, jeho typy a funkce. 12. Cena. Cenová politika. Cíle, flexibilita, hladiny a struktura cen. Určování cen v reálném světě 13. Marketingová komunikace. Marketingový komunikační mix (reklama, podpora prodeje, osobní prodej, public relations), 14. Marketingový komunikační plán. Výběr médií. Vedení reklamní kampaně, určení objemu finančních prostředků, a hodnocení její efektivity.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Exkurze
- 10 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 30 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 56 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 10 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 44 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je pochopení podstaty marketingové činnosti, marketingové filozofie, orientace v marketingové terminologii a základních nástrojích marketingového mixu.
Studenti rozumí základní terminologii a principům marketingového přístupu k trhu. Jsou schopni s marketingem ve firmě/organizaci pracovat.
|
Předpoklady
|
Znalost předmětu Management
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška, Test
Požadavky k zápočtu: docházka na semináře dle studijního řádu a vypracování a prezentace semestrální práce. Požadavky ke zkoušce: písemný test (60% úspěšnost)
|
Doporučená literatura
|
-
KOTLER, P. Marketing od A do Z. Osmdesát pojmů, které by měl znát každý manažer. Praha, 2003.
-
McCARTHY, E.J., PEREAULT, W.D. Základy marketingu. Praha, 1995.
-
SKOŘEPA, L., VOCHOZKA, M. Základy marketingu. VŠTE České Budějovice. ISBN 978-80-87278-01-7.
|