Vyučující
|
-
Ondr Pavel, doc. Ing. CSc.
|
Obsah předmětu
|
Studijní předmět zahrnuje zejména tato témata: Jednotlivé fáze v projektování pozemkových úprav Nárokové listy vlastníků a zapracování nových poznatků k oceňování půd Hlavní územní systémy jejich jednotlivé kapitoly - Eroze a aktualizace metod výpočtů - Vodní režim krajiny a vazba na řešení retence vody v krajině - Cestní síť jako multifunkční prvek v pozemkových úpravách - Tvorba a ochrana krajiny v projektech pozemkových úprav Návrhy nového rozdělení vlastnictví a užívání pozemků s přihlédnutím k místním podmínkám Jednotlivá jednání v procesu pozemkových úprav z pohledu psychologie a sociologie Součástí výuky je aktivní účast na jednotlivých jednáních konkrétních pozemkových úprav a spolupráce s projekčními organizacemi. Cíle, poslání a formy PÚ. 2. Historie PÚ. 3. Historie evidence půdní držby a katastr nemovitostí. 4. Podklady pro PÚ a průzkumné práce. 5. Právní předpisy. 6. Vlastní proces PÚ. 7. Geodetické úlohy v PÚ. 8. Zpracování projektu. 9. Krajinotvorné aspekty PÚ. 10. Krajinný ráz. 11. ÚSES v PÚ. 12. Sociální aspekty PÚ. 13. Vztah PÚ a jiných forem krajinného plánování.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Individuální konzultace s vyučujícím
- Příprava na zkoušku
- 50 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 70 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 30 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 50 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Cílem je zprostředkovat studentům teoretická a praktická východiska projektování pozemkových úprav a naučit je syntézu dílčích problematik v jednom plánovacím dokumentu.
Studenti dokáží aplikovat aktivní pracovní přístup a jsou schopni samostatné vědecké činnosti v oboru. Dokáží využívat velké množství relevantních údajů (odborná literatura, vlastní praktické zkušenosti z oboru, zkušenosti expertů), které jsou schopni analyzovat, kriticky hodnotit a vyvodit patřičné závěry. Tyto dovednosti dokáží absolventi aplikovat tvůrčím způsobem v rámci své výzkumné činnosti. Studenti jsou výborně připraveni pro další samostatné vzdělávání a udržování profesního růstu v oboru. Absolventi mají dokonale osvojenu schopnost analytického a syntetického myšlení.
|
Předpoklady
|
Studenti jsou schopni se sdále vzdělávat, rozšiřovat si vědomosti a průběžně sledovat zdroje nových odborných informací. Dovedou získávat nové informace. Umí kriticky zhodnotit vlastní znalosti. Jsou schopni nasměrovat svůj tým k inovačním metodám výzkumu a dovedou koncipovat v krátké době vědecké rešerše.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Rozbor produktů pracovní činnosti studenta (technické práce)
Výuka je založena na samostatném studiu doporučené literatury, které je usměrňováno na konzultacích s vyučujícím. Součástí studia je vypracování seminární práce, která slouží jako podklad pro ústní zkoušku z předmětu. Zadání práce volí vyučující tak, aby ji student mohl využít jako jeden z podkladů pro dizertační práci. Konzultace jsou realizovány 3-4 x za semestr v termínech dle dohody se studenty. Studenti mohou vyučujícího kontaktovat rovněž e-mailem, Vyučující může kontaktovat studenty svého předmětu formou hromadného e-mailu, přes systém studijní agendy STAG.
|
Doporučená literatura
|
-
Doležal, P., Pavlík, M., Střítecký, L., Dumbrovský, M., Martének, J. Metodický návod k provádění pozemkových úprav. Agroprojekt, Praha., 2010.
-
Doležal, P. Technický standard plánu společných zařízení v pozemkových úpravách. Agroprojekt, Praha., 2010.
-
Ingegnoli, V. A Widening Foundation.. Berlin: Springer Verlag, 2002. ISBN 978-3-642-07663-3.
-
Wiens, John A.,; Moss, Michael R. Issues and perspectives in landscape ecology ; Ed. John A. Wiens, Michael R. Moss. 1. ed. Cambridge : Cambridge University Press, 2005. ISBN 0-521-53754-1.
|