Předmět: Marketing

« Zpět
Název předmětu Marketing
Kód předmětu KKM/QMAR
Organizační forma výuky Konzultace
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia 2
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 5
Vyučovací jazyk čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky nespecifikováno
Studijní praxe nespecifikováno
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Humlerová Veronika, Mgr. Ing. Ph.D.
Obsah předmětu
Přednášky: 1 - úvod, základní terminologie, vznik, vývoj, podstata; 2 - marketingové řízení, marketingové strategie, plánování; 3 - spotřebitelské a průmyslové trhy, nabídka, poptávka; 4 - marketingové prostředí; 5 - segmentace trhu; 6 - konkurence; 7 - marketingový informační systém, marketingový výzkum; 8 - nástroje marketingu, produkt: služby; 9 - produkt: výrobky, životní cyklus výrobku; 10 - cena produktu; 11 - distribuce produktu; 12 - podpora produktu; 13 - mezinárodní marketing. Cvičení: 1 - význam marketingu, zadání semestrální práce; 2 - základní pojmy v marketingu; 3 - Podnik řízený zákazníkem; 4 - Baťa - systém řízení firmy; 5 - marketing - Tomáš Baťa; 6 - použití marketingu v praxi; 7 - analýza spotřebitele; 8 - analýza marketingového prostředí; 9 - získávání informací pro marketingová rozhodnutí; 10 - produkt; 11 - tvorba ceny produktu; 12 - distribuce produktu; 13 - podpora produktu, životní cyklus výrobku - sumarizace a charakter změn.

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
  • Příprava na zápočet - 44 hodin za semestr
  • Semestrální práce - 40 hodin za semestr
  • Účast na výuce - 16 hodin za semestr
  • Příprava na zkoušku - 50 hodin za semestr
Výstupy z učení
Cílem předmětu je pochopení podstaty marketingu a jeho obsahu v podniku a společnosti. Základním předpokladem je orientace v marketingové terminologii a znalost významu jednotlivých pojmů např.: marketingová koncepce, marketingová strategie, marketingová taktika tj. nástroje marketingu - produkt a jeho podpora, cena a distribuce. Marketing začíná poznatelností faktorů a vlivů marketingového prostředí, jehož součástí je nejen firma/organizace a její možnosti s přispěním vědy a techniky, ale i spotřebitel a zákazník včetně jeho nákupního chování a rozhodování o svých potřebách, přáních a požadavcích, které se snaží firma/organizace uspokojit s ohledem na čas a se ziskem. Řízení tohoto procesu je podporováno marketingovým informačním systémem a marketingovým výzkumem, realizující se v marketingovém - tržně segmentovaném prostředí.
Studenti rozumí základní terminologii a principům marketingového přístupu k trhu. Jsou schopni s marketingem ve firmě/organizaci pracovat.
Předpoklady
Znalosti předmětu Management

Hodnoticí metody a kritéria
Ústní zkouška, Test

Požadavky k zápočtu: docházka na semináře dle studijního řádu a vypracování semestrální práce. Požadavky ke zkoušce: písemný test (60% úspěšnost)
Doporučená literatura
  • BÁRTA, V., BÁRTOVÁ, H. Marketingový výzkum trhu. Praha, 1991.
  • BAŤA, J.T., SINCLAIROVÁ, S. Tomáš Baťa-Švec pro celý svět..
  • BEARDEN, W. O. Marketing: principles & perspectives. Chicago, 1995.
  • BENET, P. D. Marketing. New York, 1988.
  • Boučková a kol.:. Marketing, C. H. Beck, 2003.
  • ERDÉLY, E. Baťa - Švec, který dobyl svět. Praha, 1990.
  • HLAVÁČ, M. Tvůrci českého zázraku. Praha, 2000.
  • Horáková, H. Strategický marketing. Praha, 2003. ISBN ISBN 80-247-0447-.
  • KOTLER, P., ARMSTRONG, G. Principles of Marketing. Prentice Hall, 2000.
  • KOTLER, P. Marketing od A do Z. Osmdesát pojmů, které by měl znát každý manažer. Praha, 2003.
  • KOTLER, P. 10 smrtelných marketingových hříchů.
  • McCARTHY, E.J., PEREAULT, W.D. Základy marketingu. Praha, 1995.
  • WHITELEY, R.C. Podnik řízený zákazníkem. Praha, 1991. ISBN 80-85605-69-4.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Fakulta zemědělská a technologická Studijní plán (Verze): Zootechnika (2013) Kategorie: Zemědělství a lesnictví 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Fakulta zemědělská a technologická Studijní plán (Verze): Agropodnikání (2014) Kategorie: Zemědělství a lesnictví 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní