Vyučující
|
-
Humlerová Veronika, Mgr. Ing. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Přednášky: 1 - úvod, základní terminologie, vznik, vývoj, podstata; 2 - marketingové řízení, marketingové strategie, plánování; 3 - spotřebitelské a průmyslové trhy, nabídka, poptávka; 4 - marketingové prostředí; 5 - segmentace trhu; 6 - konkurence; 7 - marketingový informační systém, marketingový výzkum; 8 - nástroje marketingu, produkt: služby; 9 - produkt: výrobky, životní cyklus výrobku; 10 - cena produktu; 11 - distribuce produktu; 12 - podpora produktu; 13 - mezinárodní marketing. Cvičení: 1 - význam marketingu, zadání semestrální práce; 2 - základní pojmy v marketingu; 3 - Podnik řízený zákazníkem; 4 - Baťa - systém řízení firmy; 5 - marketing - Tomáš Baťa; 6 - použití marketingu v praxi; 7 - analýza spotřebitele; 8 - analýza marketingového prostředí; 9 - získávání informací pro marketingová rozhodnutí; 10 - produkt; 11 - tvorba ceny produktu; 12 - distribuce produktu; 13 - podpora produktu, životní cyklus výrobku - sumarizace a charakter změn.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Příprava na zápočet
- 44 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 40 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 16 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 50 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je pochopení podstaty marketingu a jeho obsahu v podniku a společnosti. Základním předpokladem je orientace v marketingové terminologii a znalost významu jednotlivých pojmů např.: marketingová koncepce, marketingová strategie, marketingová taktika tj. nástroje marketingu - produkt a jeho podpora, cena a distribuce. Marketing začíná poznatelností faktorů a vlivů marketingového prostředí, jehož součástí je nejen firma/organizace a její možnosti s přispěním vědy a techniky, ale i spotřebitel a zákazník včetně jeho nákupního chování a rozhodování o svých potřebách, přáních a požadavcích, které se snaží firma/organizace uspokojit s ohledem na čas a se ziskem. Řízení tohoto procesu je podporováno marketingovým informačním systémem a marketingovým výzkumem, realizující se v marketingovém - tržně segmentovaném prostředí.
Studenti rozumí základní terminologii a principům marketingového přístupu k trhu. Jsou schopni s marketingem ve firmě/organizaci pracovat.
|
Předpoklady
|
Znalosti předmětu Management
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška, Test
Požadavky k zápočtu: docházka na semináře dle studijního řádu a vypracování semestrální práce. Požadavky ke zkoušce: písemný test (60% úspěšnost)
|
Doporučená literatura
|
-
BÁRTA, V., BÁRTOVÁ, H. Marketingový výzkum trhu. Praha, 1991.
-
BAŤA, J.T., SINCLAIROVÁ, S. Tomáš Baťa-Švec pro celý svět..
-
BEARDEN, W. O. Marketing: principles & perspectives. Chicago, 1995.
-
BENET, P. D. Marketing. New York, 1988.
-
Boučková a kol.:. Marketing, C. H. Beck, 2003.
-
ERDÉLY, E. Baťa - Švec, který dobyl svět. Praha, 1990.
-
HLAVÁČ, M. Tvůrci českého zázraku. Praha, 2000.
-
Horáková, H. Strategický marketing. Praha, 2003. ISBN ISBN 80-247-0447-.
-
KOTLER, P., ARMSTRONG, G. Principles of Marketing. Prentice Hall, 2000.
-
KOTLER, P. Marketing od A do Z. Osmdesát pojmů, které by měl znát každý manažer. Praha, 2003.
-
KOTLER, P. 10 smrtelných marketingových hříchů.
-
McCARTHY, E.J., PEREAULT, W.D. Základy marketingu. Praha, 1995.
-
WHITELEY, R.C. Podnik řízený zákazníkem. Praha, 1991. ISBN 80-85605-69-4.
|