Vyučující
|
-
Hashimi Hassan, doc. Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Přibližný rozvrh přednášek a úkolů (může se změnit) Týden 1: Úvod. Anatomie obrázku Týden 2: Týden 2: Bleskové prezentace figur a jejich konstruktivní kritika. Týden 3: Názvy, čitelnost a stručnost. Týden 4: Anatomie rukopisu Týden 5: Zajištění a nejednoznačnost Týden 6: Studentské prezentace vzájemně upravených textů "Výsledky a diskuse". Týden 7: Týden: Studentské prezentace upraveného textu "Výsledky a diskuse" po vzájemné úpravě. Týden 8: Struktura sekce Úvodní rukopis a Plagiátorství a Parafrázování. Týden 9: Průběh textu a spojovací slova Týden 10: Příprava rukopisu a abstrakty. Týden 11: Studentské prezentace revidovaného textu "Úvod" po vzájemné úpravě. Týden 12. a 13: Dohánění, individuální diskuse, závěrečný test.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Práce s textem (učebnicí, knihou)
- Domácí příprava na výuku
- 50 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 26 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 50 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Kurz je určen především pro doktorandy programu Integrativní Biologie, kteří budou mít přednost při překročení kapacity kurzu. Cílem kurzu je seznámit doktorandy s tím, jak psát vědeckou literaturu v angličtině. Tohoto cíle bude dosaženo především psaním úkolů a vzájemnou editací těchto písemných úkolů, plus přednáškami a cvičeními ve třídě. Vzhledem k tomu, že studenti budou psát o vlastních datech získaných prostřednictvím svých doktorských projektů, důrazně doporučujeme, aby se na kurz přihlásili studenti druhého a vyšších ročníků (tj. nedoporučujeme studentům prvního ročníku, kteří ještě nezískali dostatek dat, aby mohli poskytnout obsah svých úkolů).
Kurz má studentům doktorandům poskytnout základní nástroje a nastavení mysli potřebné pro vědecké psaní, tj. psaní článek pro vědecký časopis v oboru biologie. Tento přístup zahrnuje výběr obrázku k článku na začátku semestru a poté psát o různých aspektech obrázku: např. uvedení do kontextu prostřednictvím úvodu, popisu výsledků a dizkuse dat na obrázku.
|
Předpoklady
|
Aktivní angličtina a znalost základní anglické gramatiky s certifikátem odpovídajícím zkoušce TOEFL. Středně pokročilé až pokročilé znalosti jedné nebo více z následujících disciplín experimentální biologie: molekulární a buněčná biologie; vývojová biologie; biochemie; bioinformatika. Důrazně se doporučuje, aby studenti byli alespoň ve druhém ročníku studia, neboť budou psát o vlastních datech získaných při realizaci vlastního doktorského projektu.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Rozbor produktů pracovní činnosti studenta (technické práce), Rozhovor
Studenti mají za úkol napsat o datech, která doposud získali během svého doktorského studia. Tyto písemné úkoly budou vzájemně upraveny jejich spolužáky a celkový proces bude prezentován třídě. Závěrečným úkolem je napsat abstrakt pomyslného rukopisu, v němž student uvede svá data.
|
Doporučená literatura
|
-
Wallwork, A. English for academic research: a guide for teachers. Springer, 2016.
-
Wallwork, A. English for academic research: writing exercises. Springer, 2013.
-
Wallwork, A. English for writing research papers. Springer, 2011.
|