Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
Témata: 1 - Objektově orientované koncepty programování, objektově orientovaný návrh 2 - Třídy, rozhranní, struktury, jmenné prostory, třídy, typ, dědičnost, abstrakce 3 - Deklarace tříd, atributy, modifikátory, základní třídy, deklarace rozhranní, dědičnost 4 - Návrhové vzory, osvědčené postupy a principy objektového programování 5 - Atributy metod, modifikátory, formální parametry, předávání parametrů 6 - Modifikátory parametrů, návratové typy, přetěžování metod 7 - Polymorfismus, přetěžování členů třídy, zakrývání členů 8 - Operátory, přetěžování operátorů 9 - Iterovatelné objekty, Enumerátory 10 - Delegáty, události 11 - Výjimky 12 - Atributy, reflexe
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Práce s multimediálními zdroji (texty, internet, IT technologie)
- Semestrální práce
- 44 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 76 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 14 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 16 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 18 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Předmět seznámí studenty se pokročilými technikami programování s využitím objektově orientovaného programovacího jazyka C# (platforma .NET). Studenti se naučí pracovat ve vývojovém prostředí Visual Studio a osvojí si moderní techniky programování na platformě .NET Framework.
Studenti rozumí základním principům objektově orientovaného programování, jsou prakticky schopni vytvářet základní modely tříd ve vývojovém prostředí a sestavovat základní objektově orientované programy v programovacím jazyku.
|
Předpoklady
|
Předmět Základy programování.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Rozbor produktů pracovní činnosti studenta (technické práce), Kombinovaná zkouška
Požadavky k zápočtu: Programování dílčích úložek, vytvoření projektové aplikace. Celková úspěšnost alespoň 65%. Požadavky ke zkoušce: Při zkoušce studenti prokáží znalost programování v programovacím jazyce.
|
Doporučená literatura
|
-
Deitel, H., Deitel, P. Visual C# How to Program, 6th Edition. Hoboken, New Jersey, USA: Pearson Education, 2016.
-
Jamro, M. C# Data Structures and Algorithms. Birmingham, UK: Packt., 2018.
-
Michaelis, M. Essential C# 7.0, 6th Edition. Bostom, USA: Addison-Wesley Professional, 2018.
-
Nesteruk, D. Design Patterns in .NET: Reusable Approaches in C# and F# for Object-Oriented Software Design. New York, NY (USA): Apress., 2019.
-
Sarcar, V. Design Patterns in C#: A Hands-on Guide with Real-World Examples. Karnataka, India: Apress, 2018.
-
Taher, R. Hands-On Object-Oriented Programming with C#. Birmingham, UK: Packt., 2019.
|