Vyučující
|
-
Beránek Ladislav, prof. Ing. CSc., MBA
|
Obsah předmětu
|
Přednášky: 1. Systém a model elektronického obchodu - základní východiska; 2. Obchod a elektronické obchodování; 3. Modely elektronického obchodu (aplikace B2C, C2C, B2B); 4. Modelování elektronického obchodu; 5. Vlastnosti elektronického obchodu; 6. Strategické řízení firmy a elektronický obchod; 7. Marketing a reklama na Internetu, zákazník, personalizace; 8. Bezpečnost elektronického obchodu; 9. Projektování elektronického obchodu; 10. Podnikatelský model, podnikatelský záměr; 11. Prostředky ICT pro EC/EB, implementace e-obchodu, problematika provozu; 12. Mobilní obchodování (m-commerce);
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Demonstrace
- Účast na výuce
- 28 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 14 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 48 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 22 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je, aby studenti si osvojili základní terminologii v nové oblasti elektronického obchodování, metodické postupy při projektování vybraných informačních a komunikačních systémů internetového obchodování a uměli vytvářet jednoduché ekonomicky vyvážené vybrané modely elektronického obchodu. Součástí je i problematika projektování elektronického obchodu a strategického řízení elektronického obchodu a bezpečnosti provozu.
Studenti budou znát základní metodické postupy při projektování jednoduchých modelů elektronického obchodu, modelování struktur a chování dílčích částí elektronického obchodu a bezpečnosti vybraných částí těchto obchodů. Osvojí si základní pojmový aparát systémového pojetí elektronického obchodu a možnosti modelování jednotlivých částí různých typů elektronického obchodu.
|
Předpoklady
|
Předmět nemá žádnou prerekvizitu.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Seminární práce
Požadavky k zápočtu: Zpracování několika drobných prací z oblasti podnikání a obchodování na internetu (modely aukcí, problematika důvěry v online systémech atd.) Zpracování webových stránek vybrané podnokatelské aktivity na Internetu.
|
Doporučená literatura
|
-
ARUN, Jai Singh. Blockchain for business. Boston, MA: Addison-Wesley, 2019. ISBN 978-0135581353.
-
Dušan Beleščák. Vytváříme e-shop ve WordPressu pomocí WooCommerce. Computer Press: Praha, 2015. ISBN 978-80-251-4153-3.
-
LAUDON, Kenneth C. a Carol Guercio TRAVER. E-commerce 2018: business, technology, society. Fourteenth Edition. Boston: Pearson, 2017. ISBN 978-0134839516.
-
Miroslav Sedlák. Jak vytvořit úspěšný a výdělečný internetový obchod (e-kniha). e-kniha. Praha: Computer Press, 2015.
-
RAYPORT, J. F., JAWORSKI, B. J. Introduction to e-commerce. Boston: McGraw-Hill/Irwin marketspaceU, 2001.
-
SADEH, N. M-Commerce Technologies, Services, and Business Models. Boston: Wiley, 2002.
|