Předmět: SZZ Informační systémy

« Zpět
Název předmětu SZZ Informační systémy
Kód předmětu KMI/SZIS
Organizační forma výuky bez kontaktní výuky
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 0
Vyučovací jazyk čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
Obsah předmětu
Okruhy: 1. Základní principy aplikací typu ERP, popis funkcionality jednotlivých modulů 2. Objasnění vazeb ERP na další podnikové aplikace 4. Aktuální situace a trendy na trhu ERP 5. Řízení IS, organizační a právní aspekty implementace podnikového IS 6. Přístupy k hodnocení efektů IS 7. Role IS v manažerské praxi. provoz informačního systému a zajištění jeho efektivity 8. Pohledy na informační systém, komponenty 9. Základní modely architektury podnikového informačního systému 10. Standardizace a mezinárodní normy (ITIL COBIT, ?), rizika zavádění informačních technologií v podniku 11. Problematika systémové integrace, strategické řízení informačních systémů - globální strategie, modely, vyhodnocení, principy strategického řízení IS, přínosy IS, efektivita, ukazatelé, finanční ukazatele 12. Řízení bezpečnosti informačních systémů, standardy 13. Úvod do znalostního managementu, definice pojmů znalosti a znalostní management, definování role a možností znalostního managementu v moderní organizaci. 14. Perspektivy a vzájemné sbližování informačních a znalostních systémů. Globalizace poznání. 15. Popis vybraných technik pro získávání znalostí, seznam pojmů a jejich významů, seznam rolí, nástroje a postupy 16. Modelování znalostí, syntaxe, sémantika, sémantický web, validace a verifikace znalostních modelů 17. Znalostní technologie v prostředí Internetu, její použití v organizace, znalostní aplikace na webu, kritické faktory jejich úspěchu a znalostní modely. 18. Implementace principů znalostního managementu v organizaci, znalostní ekonomika, nástroje a technologie

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výstupy z učení
Cílem státní závěrečné zkoušky je zjištění obecných znalostí v oblasti informatiky v rozsahu vyučovaném na Ekonomické fakultě Jihočeské university s přihlédnutím zejména ke znalostem z předmětů: Podnikové informační systémy II., Informační a znalostní systémy, Strategie a řízení informačních systémů.
Všeobecné znalosti v oblasti informatiky v rozsahu vyučovaném na Fakultě ekonomiky Jihočeské univerzity, zejména s ohledem na znalosti z předmětů:. Podnikové informační systémy II, Informační a znalostní systémy , Strategie a řízení informačních systémů.
Předpoklady
Podnikové informační systémy II (PDIS2), Informační a znalostní systémy (IZS), Strategie a řízení informačních systémů (SRIS)
KMI/CPDIS
----- nebo -----
KMI/CPIS2
----- nebo -----
KMI/KPDS2
----- nebo -----
KMI/PDIS2 a zároveň KMI/IZS a zároveň KMI/SRIS

Hodnoticí metody a kritéria
Ústní zkouška

Absolvování výuky informatických předmětů v rozsahu vyučovaném na Fakultě ekonomiky Jihočeské univerzity, zejména Podnikových informačních systémů, Informačních a znalostních systémů, Strategie a řízení informačních systémů včetně zpracování diplomové práce.
Doporučená literatura
  • Basl, J. Podnikové informační systémy: podnik v informační společnosti. 2. vyd.. Praha: Grada, 2008. ISBN 978-80-247-2279-5.
  • BRUCKNER, T. a J. VOŘÍŠEK. Outsourcing a jeho aplikace při řízení informačního systému podniku. Praha: Ekopress, 1998.
  • BUREŠ, V. Znalostní management a proces jeho zavádění. Praha: Grada, 2007.
  • CHLAPEK, D., V. ŘEPA a I. STANOVSKÁ. Analýza a návrh informačních systémů. Praha: Oeconomica, 2011.
  • KOCH, M. Management informačních systémů.. Brno: Akademické nakladatelství CERM, 2010.
  • MERUNKA, V., J. POLÁK a A. CARDA. Umění systémového návrhu. 2002.
  • OLEJ, V. a P. PAVEL. Expertní a znalostní systémy v managementu. Expertní systémy: distanční opora. Vyd. 1. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2004.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr