Vyučující
|
-
Pecka Zdeněk, doc. Dr. phil.
|
Obsah předmětu
|
1.-2. Rétorika dnes 3.-4. Argumentační dovednosti v němčině 5.-6. Strukturování mluveného výstupu 7.-8. Rétorika v učitelské praxi 9.-13. Nácvik konkrétních situací podle způsobu argumentace a moderace
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Demonstrace, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Výstupy z učení
|
Prezentační a argumentační dovednosti učitele
|
Předpoklady
|
Cílem předmětu je zvládnout rétorické situace typické pro učitelskou praxi.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta
Konzultace a zkoušení probíhají v německém jazyce. 2 výstupy Odkaz na Směrnici vedoucí katedry germanistiky č. 2/2022 o studiu německého jazyka v bakalářském a magisterském studijním programu - https://www.pf.jcu.cz/images/PF/fakulta/katedry/germanistika/dokumenty/Smernice_2_2022_KNJ_DEF_1_7_2022.pdf
|
Doporučená literatura
|
-
Duden: Rhetorik. Mannheim, 2011. ISBN 978-3-411-74221-9.
-
ALLHOFF, Dieter-W. Rhetorik und Kommunikation. München, 2006.
-
BARTSCH, Tim-Christian. Trainingsbuch Rhetorik. Paderborn, 2019. ISBN 978-3-8252-2689-3.
|