| 
        Vyučující
     | 
    
        
            
                - 
                    Donaczi Elisabeth, M.Phil.
                
 
            
                - 
                    Fiala Jan, RNDr. et PhDr. Ph.D.
                
 
            
                - 
                    Pecka Zdeněk, doc. Dr. phil.
                
 
            
                - 
                    Kusová Jana, Mgr. Ph.D.
                
 
            
         
     | 
    | 
        Obsah předmětu
     | 
    
        orientace ve vlastním oboru, další vzdělávání, problémy dětství, problémy dospívání, biografie, společnost, politika, vzdělávací politika, vzdělávací systémy, vzdělávací projekty, mezinárodní partnerství, vzdělávací technologie, rétorické a prezentační dovednosti
         
         
     | 
    | 
        Studijní aktivity a metody výuky
     | 
    | 
        
        Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Práce s textem (učebnicí, knihou), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
        
        
     | 
    
    
        
        
            | 
                Výstupy z učení
             | 
        
        
            
                
                Cílem semináře je rozvíjení profesních komunikativních dovedností učitele v německém jazyce. Důraz bude kladen na jazyk mluvený a čtení, avšak v rámci semináře bude kultivován i jazyk psaný. Na vybraných tématech bude cvičena slovní zásoba, schopnost porozumění psanému textu souvisejícího s profesní praxí a schopnost logicky a pohotově reagovat na situace jak běžného, tak především profesního života v pedagogické oblasti. Součástí budou také poslechová cvičení.
                 
                Student bude schopný vést písemnou i ústní komunikaci o probraných odborných a všeobecných tématech.
                 
                
             | 
        
        
            | 
                Předpoklady
             | 
        
        
            
                
                
                Schopnost komunikovat v německém jazyce na úrovni B1.
                
                
                    
                        
                    
                    
                
                
  
             | 
        
        
            | 
                Hodnoticí metody a kritéria
             | 
        
        
            
                
                    
                        Rozbor jazykového projevu studenta, Rozhovor
                        
                        
                         
                        
                    
                    
                
                 Aktivní účast na semináři, domácí příprava na seminář. Zápočet probíhá formou řízeného rozhovoru o zadaném oborovém problému v německém jazyce.
                 
             | 
        
    
    | 
        Doporučená literatura
     | 
    
        
            
                
                - 
                    Vlastní odborné materiály s pedagogickou a oborovou tematikou. 
                
 
            
                
                - 
                    Kol. aut.:Menschen. Deutsch als Fremdsprache B1.2. Hueber Verlag.. 
                
 
            
         
         
         
     |