Předmět: Business Correspondence

« Zpět
Název předmětu Business Correspondence
Kód předmětu KOD/BUC
Organizační forma výuky Cvičení
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia 2
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk angličtina
Statut předmětu Volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Kadlec Vladimír, Mgr.
  • Schaefer Justin Calvin, Ing.
Obsah předmětu
Cvičení: 1. Job applications, CV; 2. Organization and market research; 3. Enquiries & Replies to them; 4. Quotations/ Tenders; 5. Additional changes, corrections, cancellation, demand; 6. Orders; 7. Price and payment terms; 8. Dispatch, invoicing, collection problems; 9. Complaints and adjusstments; 10. Transportation and insurance; 11. Electronic correspondence; 12. In-company communication; 13. Miscellaneous correspondence; 14. Závěrečný test

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
  • Příprava na zkoušku - 31 hodin za semestr
  • Domácí příprava na výuku - 32 hodin za semestr
  • Účast na výuce - 21 hodin za semestr
Výstupy z učení
Cílem předmětu je osvojení si dovedností v písemné obchodní komunikaci. Jazykově a věcně přesně formulovaná korespondence je pro obchodní podnikání zásadní. Studenti získají potřebné znalosti a dovednosti při výběru vhodné formy, struktury a stylu dopisu, při volbě adekvátních jazykových prostředků. Důraz se klade na odbornou terminologii v obchodním styku. Součástí přípravy jsou dva zkušební testy ve formě obchodního dopisu.
Student je po absolvování předmětu zběhlý v obchodní komunikaci.
Předpoklady
Znalost středoškolské gramatiky a slovní zásoby potřebné ke složení maturitní zkoušky.

Hodnoticí metody a kritéria
Test

Požadavky k zápočtu: Zápočet je podmíněn zvládnutím dvou zkušebních testů, každý s výsledkem minimálně 60%. Požadavky ke zkoušce: Znalost terminilogie a specifik komunikace relevantní pro obchodní korespondenci.
Doporučená literatura
  • Business Correspondence. Fraus.
  • Ashley, A. A handbook of Commercial Correspondence. Oxford University Press, 1993.
  • Clarke, D., Wessels, D. Write it right!. Fraus, 2009.
  • Dynda, A., Dyndová, E. Česko-anglická obchodní korespondence. Praha: Pragoeduca, 1995.
  • Murphy, R. English Grammar in Use, CUP 1997.
  • Tullis G., Trappe T. New Insights into Business, 4.vydání, 2006, Longman (Great Britain)..


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr