Předmět: Consumer Behaviour

« Zpět
Název předmětu Consumer Behaviour
Kód předmětu KOD/CB
Organizační forma výuky Přednáška + Cvičení
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia 1
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 5
Vyučovací jazyk angličtina
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Pícha Kamil, doc. Ing. Ph.D., MBA.
Obsah předmětu
Study topics: 1. Consumer behaviour and marketing 2. Process of consumer decision-making and after-purchase behaviour 3. Rationality and irrationality in consumer behaviour, consumer engagement 4. Marketing research of consumer behaviour - qualitative and quantitative 5. Geodemographics 6. Social influences 7. Households and families 8. Self-perception, personality nad lifestyle 9. Perception 10. Learning and attitudes 11. Emotion and archetypes 12. Segmentation, customer metrics, marketing mix 13. Consumers markets dynamics

Studijní aktivity a metody výuky
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Práce s textem (učebnicí, knihou), E-learning
Výstupy z učení
The knowledge of consumer behaviour enables organizations to improve their marketing strategies and market segmentation. The students will especially understand consumer psychology, the thinking processes and choices of consumers with regard to various products and brands, the influences of environment (media, culture, family, reference groups etc.), the various decision-making processes including bounded rationality and engagement influences. The proper methods of qualitative and quantitative research in the scope of consumer behaviour are involved too.

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
Test, Seminární práce

Doporučená literatura
  • Ariely, D. Predictably irrational: the hidden forces that shape our decisions (Rev. and expanded ed., 1. Harper Perennial ed). New York, NY: Harper Perennial, 2010.
  • Cialdini, R. B. Influence: the psychology of persuasion (Rev. ed.). New York, NY: Collins, 2006.
  • Evans, M., Jamal, A., Foxall, G. Consumer Behaviour. Chichester: John Wiley & Sons Ltd., 2006.
  • Kotler, P., Armstrong, G., & Wong, V. Principles of marketing (5th European ed). Upper Saddle River, N.J: Pearson Prentice Hall, 2008.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr