Osnova kurzu - témata přednášek: 1. MK a její role v marketingovém mixu, definice MK, předmět MK, využití MK, typy komunikace, procesy - jednostupňové a dvoustupňové modely (schémata), využití celebrity. Historické mezníky MK. Působení MK, specifika MK na mezinárodních trzích. Plánování MK, faktory ovlivňující komunikační strategii. Komunikační taktiky - plánování komunikační kampaně. Tvorba komunikačního sdělení. Metody stanovení rozpočtu MK. Komunikační výzkum a měření účinnosti komunikace. 2. Integrovaná marketingová komunikace. Nástroje marketingové komunikace: Reklama: význam a cíle reklamy. Historie reklamy, druhy a funkce reklamy. Product placement. Podpora prodeje. Cíle, prostředky a techniky podpory prodeje. Public relations. Funkce a aktivity PR. Média relations. Krizová komunikace. Sponzoring. Historie, znaky. 3. Osobní prodej. Cíle a formy osobního prodeje. Etika osobního prodeje. Direct marketing. Nástroje a typy direct marketingu. Event marketing, jeho plánování. Typologie eventů. Výstavy a veletrhy, vývoj. Online komunikace. Využití internetu - médium, výzkum, komunikace se zákazníky. Média (TV, tisk, rádio, média out-of-home atd.) a mediální plánování. 12. Regulace marketingové komunikace. Zákonná regulace: Zákon o regulaci reklamy a další související prameny práva. Samoregulace: RPR, APR, AVR, ADMAZ. Eticky problematické oblasti v marketingové komunikaci. Trh komunikačních agentur. Nové trendy v marketingové komunikaci, využití nových trendů marketingu. Budoucnost marketingové komunikace - výzvy a omezení.
|
Písemná zkouška, Esej, Test
Požadavky na zápočet: Studenti splní během semestru 2 zápočtové testy. U obou testů je očekáváno min. 50% splnění, tj. získání 10 bodů z 20. Celkem za semestr student musí obdržet nejméně 20 bodů z celkových 40 možných. Získaný počet bodů je brán v úvahu při konečném hodnocení. Požadavky ke zkoušce: Zde je možné získat celkový počet 60 bodů. Zkouška má písemnou formu a skládá se ze dvou částí. První část je zaměřena na obecnou orientaci v problematice s využitím různých typů otázek. Ta je hodnocena maximálně 50 body, přičemž je požadované splnění minimálně 70 %, tzn. 35 bodů. Druhá část slouží k prozkoušení hloubky znalostí. Student tedy bude odpovídat souvisle na jedno zadané téma. Tato část je hodnocena maximálně 10 body, přičemž minimálně musí student splnit 50 %, tzn. 5 bodů. Druhou část zkoušky je možné v odůvodněných případech absolvovat v ústní formě. Podmínky zůstávají shodné. Nesplní-li student minimální požadavky na jakoukoli z částí zkoušky, musí opakovat celou zkoušku, a to maximálně dvakrát. Do celkového hodnocení jsou započítány jak body ze seminářů, tak body dosažené v rámci zkoušky.
|
-
Marketing & Media.
-
Marketing a komunikace.
-
Obchodní zákoník 513/1991 Sb., Zákon 143/2001 Sb. o hospodářské soutěži, Zákon 634/1992 Sb. o ochraně spotřebitele, Zákon 13/1997 Sb. o pozemních komunikacích, Zákon 597/1992 Sb. o provozování rozhlasového a televizního vysílání, Zákon 101/2000 Sb. o ochraně osobních údajů, Občanský zákoník 40/1964 Sb. ve znění zákona 230/2008 Sb..
-
Strategie.
-
Zákon č. 40/95 o regulaci reklamy.
-
Foret, M. Marketingová komunikace. Computer Press Brno, 2003.
-
FREY, P. Marketingová komunikace.. Praha: Management Press, 2008.
-
HESKOVÁ, M., ŠTARCHOŇ, P. Marketingová komunikace a moderní trendy v marketingu.. Praha: Oeconomica, 2009.
-
Horáková, I., Stejskalová, D., Škápová, H. Strategie firemní komunikace. Praha: Management Press, 2000.
-
Karlíček, M., Král, P. Marketingová komunikace: Jak komunikovat na našem trhu.. Praha, 2011. ISBN 978-80-247-3541-2.
-
Keller, K. L. Strategické řízení značky. Praha: Grada Publishing, 2007.
-
Kohout, J. Veřejné mínění, image a metody public relations. Praha, Management Press, 1999.
-
KOTLER, P., ARMSTRONG, G. Principles of Marketing. Prentice Hall, 2000.
-
KOTLER, P., KELLER, K. L. Marketing, management. Praha: Grada Publishing, 2007.
-
Kotler, P., Wong, V., Saunders, J., Armstrong, G. Moderní marketing. Praha: Grada Publishing, 2007.
-
Koudelka, J. Spotřební chování a marketing. Praha: Grada Publishing, 1997.
-
Ogilvy, D. Ogilvy o reklamě. Praha: Management Press, 1996.
-
Přibová, M. Strategické řízení značky. Praha: Ekopress, 2000.
-
Schwab, R. Kommunikationspolitik im Handel, Handelsmarketing. Berlin: Gruyter, 1984.
-
Svoboda, V. Public relations - Moderně a účinně. Prah Grada, 2009.
-
Tellis, J. G. Reklama a podpora prodeje. Praha: Grada Publishing, 2000.
|