Název předmětu | Marketingový výzkum |
---|---|
Kód předmětu | KOD/CMV |
Organizační forma výuky | Konzultace |
Úroveň předmětu | Bakalářský |
Rok studia | nespecifikován |
Semestr | Zimní |
Počet ECTS kreditů | 5 |
Vyučovací jazyk | čeština |
Statut předmětu | Povinný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
Tematické okruhy: 1. Role marketingového výzkumu v marketingovém managementu. 2. Proces marketingového výzkumu. Řízení výzkumného projektu. 3. Typy marketingového výzkumu. 4. Kvalitativní výzkum. 5. Kvantitativní výzkum. 6. Plánování výběru respondentů. 7. Sběr dat. Základní metoda sběru primárních dat: dotazování. 8. Základní metody sběru primárních dat: pozorování a experiment. 9. Zpracování dat. 10. Analýza dat. 11. Vizualizace a intepretace výstupů. 12. Struktura výzkumné zprávy. Prezentace doporučení. 13. Moderní metody výzkumu. 14. Etika v marketingovém výzkumu.
|
Studijní aktivity a metody výuky |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Projekce (statická, dynamická), Individuální příprava ke zkoušce, Projektová výuka
|
Výstupy z učení |
Cílem předmětu je získat základní teoretické znalosti marketingového výzkumu, tj. jeho účelu, procesu, metod a technik, a zároveň si prakticky vyzkoušet marketingový výzkum v rámci zadaného semestrálního projektu.
Studenti si osvojí znalost metod marketingového výzkumu a jsou schopni na základě manažerského problému naplánovat, realizovat a vyhodnotit provedený marketingový výzkum. |
Předpoklady |
Základní orientace v oblasti marketingu.
KOD/CMAR ----- nebo ----- KOD/KZMA ----- nebo ----- KOD/MAR ----- nebo ----- KOD/MARA ----- nebo ----- KOD/YZMA ----- nebo ----- KOD/ZMA |
Hodnoticí metody a kritéria |
Písemná zkouška, Kombinovaná zkouška, Seminární práce, Sebereflexe
Požadavky k zápočtu: K získání zápočtu je nutné vypracovat zadaný semestrální projekt. Konkrétní podoba zadání a termín pro odevzdání je určen vyučujícím. Nedostatečně zpracovaný projekt je možné dodatečně odevzdat maximálně jednou dle domluvy s vyučujícím. Projekty budou prezentovány dle pokynů vyučujícího. Požadavky ke zkoušce: a) Předmětem zkoušky jsou znalosti problematiky probrané během výuky a rovněž na základě povinné studijní literatury v daném rozsahu. Zkoušku lze skládat až po udělení zápočtu. b) Přednášky jsou pomůckou pro pochopení problematiky, nikoliv jediným a vyčerpávajícím zdrojem informací. Ke každému tématu jsou vyučujícím doplněny potřebné informační zdroje pro studium, které musí student ke zkoušce adekvátním způsobem zvládnout. c) Zkouška probíhá formou písemného testu, pro úspěšné absolvování je nutné dosáhnout minimálně 60% úspěšnosti. Poté následuje ústní část. Jakékoliv dotazy či problémy je vhodné co nejdříve konzultovat s vyučujícím, který může výše uvedená pravidla upřesnit či doplnit. Musí k tomu ovšem být vážné důvody. Další pravidla se řídí opatřením děkana č. 124/2017 a Studijním a zkušebním řádem JU. |
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr |
---|