Předmět: Marketing

« Zpět
Název předmětu Marketing
Kód předmětu KOD/DMAR
Organizační forma výuky bez kontaktní výuky
Úroveň předmětu Doktorský
Rok studia 2
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 11
Vyučovací jazyk čeština
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Nagyová Ľudmila, prof. Ing. Ph.D.
Obsah předmětu
Obsah předmětu: 1. Marketing - význam marketingu, marketingové koncepce, marketing v praxi, orientace společnosti na trh, úkoly marketingového managementu, přístupy marketingovému mixu. 2. Sběr informací, marketingový výzkum - součásti moderního informačního systému, interní data, marketingové zpravodajství, analýza mikroprostředí a makroprostředí, předpovídání a měření poptávky, proces marketingového výzkumu. 3. Budování vztahů se zákazníky, analýza spotřebitelských trhů, LÝZA B2B VZTAHŮ - budování hodnoty, spokojenosti a věrnosti zákazníků, řízení vztahů se zákazníky, databáze zákazníků, databázový marketing, faktory spotřebitelského chování, proces kupního rozhodování, teorie behaviorálního rozhodování, účastníci B2B nákupního procesu, proces nákupu, stádia nákupního procesu, řízení vztahů s B2B zákazníky. 4. Budování silných značek- tvorba a budování hodnoty značky, měření hodnoty značky, řízení hodnoty značky, strategie značky, hodnota zákazníka, positioning značky. 5.Tvorba strategie výrobků a řízení služeb - klasifikace výrobků, diferenciace výrobků a služeb, design, vztahy mezi výrobky a službami, kvalita, obaly, etikety, záruky a garance, povaha a kategorie služeb, řízení kvality služeb. 6. Příprava cenových strategií- pochopení princingu, stanovení ceny, úpravy cen, cenové změny, reakce na cenové změny konkurence. 7. Integrované marketingové kanály - marketingové kanály a hodnotové sítě, role marketingových kanálů, rozhodování o struktuře a řízení marketingových kanálů, integrace kanálů a systémy, maloobchod, velkoobchod. 8. Integrovaná marketingová komunikace - integrovaná marketingová komunikace, efektivní komunikace, rozhodování o komunikačním mixu, reklama, podpora prodeje, public relations, nové trendy v marketingové komunikaci. 9. Osobní komunikace - přímý marketing, interaktivní marketing, sociální média, virální marketing, názoroví vůdci, osobní prodej, tvorba a řízení prodejních sil. 10. Holistická marketingová organizace - trendy v marketingové praxi, interní marketing, společensky odpovědný marketing, implementace marketingu a jeho kontrola.

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výstupy z učení
Cílem předmětu je prohloubit znalosti marketingu a orientovat studenty na rychle se měnící trhy, přizpůsobení marketingového řízení a strategií novým globalizačním a hyperkonkurenčním trendům k využití tržních příležitostí. Předmět je dvousemestrální.

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
Ústní zkouška

Podmínkou zápočtu je předložení písemné práce zadané přednášejícím při zapsání předmětu.
Doporučená literatura
  • Hawkins, D., Mothersbaugh, D. Consumer Behavior: Building Marketing Strategy. New York: McGraw Hill Education, 2012. ISBN 978-0077645557.
  • Janouch, V. Internetový marketing. Brno: Computer Press, 2014.
  • Keller, K. L., & Kotler, P. Marketing management. Pearson, 2016.
  • Kolektiv autorů. Online marketing. Elektronická kniha, 2015. ISBN 978-80-251-415-7.
  • Kotler, P., Armstrong, G. Principles of Marketing. Upper Saddle River, 2010.
  • Kotler, P. B2B Branch Marketing. Springel-Verlag Berlin and Heidelberg GmbH a Co., 2010. ISBN 9783642064708.
  • Kotler, P. Ingredient Branding.. Springer-Verlag Berlin and Heidelberg, 2010. ISBN 9783642042133.
  • Kotler, P., Jain, D. C:, Maesincee, S. Marketing v pohybu. Praha: Management Press, 2007. ISBN 8072611614.
  • Meerman Scott, D. The New Rules of Marketing and PR. 5th edition. New Jersay: John Wiley and Sons, 2015. ISBN 978-1119070481.
  • Pulizzi, J. Killing Marketing: How Innovate Businesses Are turning Marketing Cost Info Profit.. New York: McGraw Hill Education, 2017. ISBN 978-1-26-002643-6.
  • Westergaard, N. Brand Now: How to stand out in a Crowded, Distracted World.. New Jersey: John Willey and Sons., 2012. ISBN 978-0814439227.
  • Wstkinson, M. The Ten Princeples Behind Great Customer Experiences.. New Jersey, FT Press, 2013. ISBN 978-0273775089.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Ekonomická fakulta Studijní plán (Verze): Řízení a ekonomika podniku (2) Kategorie: Ekonomie 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: -
Fakulta: Ekonomická fakulta Studijní plán (Verze): Řízení a ekonomika podniku (2) Kategorie: Ekonomie 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: -