Předmět: English for Commercial Management

« Zpět
Název předmětu English for Commercial Management
Kód předmětu KOD/ECM
Organizační forma výuky Cvičení
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia 2
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk angličtina
Statut předmětu Volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Schaefer Justin Calvin, Ing.
Obsah předmětu
Topics: 1. First Impressions 2. Motivation 3. On Schedule 4. New Ideas 5. Ethical Business 6. Making Decisions 7. Outsourcing

Studijní aktivity a metody výuky
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Výstupy z učení
The aim of the course is for students' to develop the necessary skills to succeed in the modern workplace. It will provide a working understanding of the English terminology, grammar and vocabulary required in order to communicate and manage successfully in a commercial business environment. To increase fluency and confidence in using the language of business English.
Students will be able to demonstrate understanding of the main business English terminology, vocabulary and grammar, which is necessary for successful commercial business management through oral discussions and group presentations.
Předpoklady
B2 level of English language proficiency and a basic awareness of business practices

Hodnoticí metody a kritéria
Rozhovor, Seminární práce

Requirements for awarding credits: 1. 100% attendance at the seminars (any absence must be duly excused) 2. registering for the English for Commercial Management 1 (ECM1/CECM1) course in the Moodle system 3. completion of all the tasks in the Moodle system by the end of the 12th week of the summer/winter semester with an average total score of at least 80%; students can try to complete them repeatedly 4. fulfilment of the tasks continuously assigned by the teacher during the seminars 5. regular preparation for the seminars 6. self-study
Doporučená literatura
  • COTTON, D., FALVEY, D., KENT, S. New addition Market Leader. Harlow, Essex, England: Pearson Education Limited, 2008.
  • DUCKWORTH, M. Oxford Business English Grammar and Practice. Oxford, England: Oxford University Press, 1995.
  • STRUTT, P. Market Leader: Business English with the Financial Times: Grammar and Usage Practice Book. Harlow, England: Longman, 2000.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr