Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
Přednášky: 1 - Kulturní cestovní ruch. 2 - Motivy a postoje účastníků kulturního cestovního ruchu. 3 - Výzkum v kulturním cestovním ruchu 1. 4 - Výzkum v kulturním cestovním ruchu 2. 5 - Výzkum v kulturním cestovním ruchu 3. 6 - Segmentace trhu kulturního cestovního ruchu. 7 - Produkt kulturního cestovního ruchu. 8 - Finanční zdroje rozvoje kulturního cestovního ruchu. 9 - Etické aspekty komercializace kulturních hodnot. 10 - Komunikace a propagace kulturních památek. 11 - Případové studie. 12 - Případové studie.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
Výstupy z učení
|
Cílem je seznámit studenty s aktivitami kulturního cestovního ruchu zahrnujícího využití kulturních atraktivit a kulturních institucí pro uspokojení potřeb účastníků cestovního ruchu. Důraz je kladen na analýzu kulturního cestovního ruchu a možnosti ovlivňování jeho kvality.
Studentky a studenti jsou schopni objasnit procesy využití kulturního dědictví v cestovním ruchu, vysvětlit specifika a analyzovat stranu poptávky i nabídky na trhu kulturního cestovního ruchu.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Seminární práce
Požadavky k zápočtu: Vypracovaná a odevzdaná tištěná verze seminární práce.
|
Doporučená literatura
|
-
International Journal of Heritage Studies.
-
Johnová R. Marketing kulturního dědictví a umění.. Praha: Grada Publishing, 2008.
-
Kesner. L. Marketing a management muzeí a památek.. Praha: Grada Publishing, 2005.
-
Richards G. Cultural attractions and European tourism.. Oxon: Cabi Publishing, 2001.
|