Předmět: Marketing (in English)

« Zpět
Název předmětu Marketing (in English)
Kód předmětu KOD/MARA
Organizační forma výuky Přednáška + Cvičení
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 6
Vyučovací jazyk angličtina
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Martíšková Petra, Ing. Ph.D.
Obsah předmětu
Study topics: 1. Introduction to marketing, marketing development and trends, ethics in marketing. 2. Marketing process, marketing management, types of marketing goals, planning and evaluation of marketing activities. 3. Understanding marketing environment (macroenvironment, microenvironment), methods of situation analysis and identification of opportunities and threats. 4. Consumer and business markets. Final consumers, businesses, intermediaries and their purchasing behaviour. Customer relationship management. 5. Targetting, segmentation, competition. 6. Obtaining information for marketing decision making. Marketing research, purpose and use. Marketing information system and its' parts. 7. Marketing mix. 8. Product policy. Types of products and services, product market entry, product life-cycle, packaging, brand, services. 9. Distribution policy (place). 10. Pricing policy and setting up prices. 11. Marketing communication and promotion, communication mix. 12. Media and media planning, regulation of marketing communication. 13. International marketing.

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace), Individuální příprava ke zkoušce
  • Domácí příprava na výuku - 28 hodin za semestr
  • Účast na výuce - 42 hodin za semestr
  • Semestrální práce - 42 hodin za semestr
  • Příprava na zkoušku - 56 hodin za semestr
Výstupy z učení
The main objective of this subject is to obtain basic theoretical knowledge about marketing, i.e. terminology, purpose, tools and methods. Students will also learn to apply this knowledge in the context of practically oriented case studies.
Students will understand the main concepts and principles of marketing and will be able to apply them in business settings.
Předpoklady
No special prerequisites are required for this course.

Hodnoticí metody a kritéria
Ústní zkouška, Kombinovaná zkouška, Test, Seminární práce

Credit Requirements: - 4 out of 6 successfully passed tests - team case study Exam: - written and oral exam (only for students with written exam score between 60% and 80%)
Doporučená literatura
  • Chernev, A., & Kotler, P. Strategic Marketing Management, 8th Edition. Cerebellum Press, 2014.
  • Kotler, P., & Armstrong, G. Principles of marketing (15th ed). Upper Saddle, N.J: Pearson, 2014.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr