Vyučující
|
-
Švec Roman, doc. Ing. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Osnova kurzu - témata ke studiu: 1. MK a její role v marketingovém mixu, definice MK, předmět MK, využití MK, typy komunikace, procesy - jednostupňové a dvoustupňové modely (schémata), využití celebrity 2. Historické mezníky MK. Působení MK, specifika MK na mezinárodních trzích. Plánování MK, faktory ovlivňující komunikační strategii. 3. Komunikační taktiky - plánování komunikační kampaně. Tvorba komunikačního sdělení. Metody stanovení rozpočtu MK. Komunikační výzkum a měření účinnosti komunikace. 4. Integrovaná marketingová komunikace. Nástroje marketingové komunikace: Reklama: význam a cíle reklamy. Historie reklamy, druhy a funkce reklamy. Product placement. 5. Podpora prodeje. Cíle, prostředky a techniky podpory prodeje. 6. Public relations. Funkce a aktivity PR. Média relations. Krizová komunikace. Sponzoring. Historie, znaky. 7. Direct marketing. Nástroje a typy direct marketingu. 8. Osobní prodej. Cíle a formy osobního prodeje. Etika osobního prodeje. 9. Event marketing, jeho plánování. Typologie eventů. Výstavy a veletrhy, vývoj. 10. Online komunikace. Využití internetu - médium, výzkum, komunikace se zákazníky. 11. Média (TV, tisk, rádio, média out-of-home atd.) a mediální plánování. 12. Trh komunikačních agentur. 13. Regulace marketingové komunikace. Zákonná regulace: Zákon o regulaci reklamy a další související prameny práva. Samoregulace: RPR, APR, AVR, ADMAZ. Eticky problematické oblasti v marketingové komunikaci. 14. Nové trendy v marketingové komunikaci, využití nových trendů marketingu. Budoucnost marketingové komunikace - výzvy a omezení. Osnova kurzu - témata seminářů: 1. Úvod do studia. Představení e-learningové podpory. 2. Stanovení cílů, cílových skupin MK. Vytvoření týmů a zadání týmového projektu. 3. Případová studie - reklamní text 4. Případová studie - mediální kampaň 5. Případová studie - hodnocení účinnosti reklamy 6. Případová studie - taktiky podpory prodeje 7. Případová studie - aktivity PR 8. Případová studie - krizová komunikace 9. Osobní prodej, vystupování a vyjadřování v prodeji 10. Využití přímého marketingu. 11. Případová studie - plánování eventu. 12. Etika v reklamní praxi, příklady porušování kodexu. 13. Prezentace týmových seminárních prací.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), E-learning, Práce s multimediálními zdroji (texty, internet, IT technologie), Projektová výuka, Praktická výuka
- Účast na výuce
- 52 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 1 hodina za semestr
- Příprava na zkoušku
- 35 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 26 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 13 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Cílem kurzu je prohloubit znalosti studentů v oblasti marketingové komunikace jako nástroje marketingového mixu. Studenti dokážou navrhnout strategii marketingové komunikace a mají základní znalosti řízení komunikačního mixu. Tyto znalosti jsou prověřeny řešením praktického projektu, který je zadán přímo zadavatelem z praxe.
Studenti dokážou navrhnout strategii marketingové komunikace a mají základní znalosti řízení komunikačního mixu. Studenti jsou také schopni vysvětlit základní principy účinnosti komunikačních kampaní, popsat klíčové funkce jednotlivých komunikačních nástrojů, navrhnout komunikační kampaně a zdůvodnit své návrhy.
|
Předpoklady
|
Studenti musí mít znalosti z oblasti marketingového řízení
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška, Písemná zkouška, Esej, Seminární práce, Sebereflexe, Průběžné hodnocení
Požadavky na zápočet: Splnění celosemestrálního projektu včetně sebereflexe. Hodnocen je také vlastní přístup a aktivita v rámci seminářů. Během semestru proběhne několikrát otestování získaných znalostí. Tyto požadavky budou bodovány. Je očekáváno min. 50 % splnění všech těchto požadavků, tzn. celkem je nutné získat min. 20 bodů z celkových 40 možných. Požadavky ke zkoušce: Zde je možné získat celkový počet 60 bodů. Zkouška má písemnou formu a skládá se ze dvou částí. První část je zaměřena na obecnou orientaci v problematice s využitím různých typů otázek. Ta je hodnocena maximálně 50 body, přičemž je požadované splnění minimálně 70 %, tzn. 35 bodů. Druhá část slouží k prozkoušení hloubky znalostí. Student tedy bude odpovídat souvisle na jedno zadané téma. Tato část je hodnocena maximálně 10 body, přičemž minimálně musí student splnit 50 %, tzn. 5 bodů. Druhou část zkoušky je možné v odůvodněných případech absolvovat v ústní formě. Podmínky zůstávají shodné. Nesplní-li student minimální požadavky na jakoukoli z částí zkoušky, musí opakovat celou zkoušku, a to maximálně dvakrát. Do celkového hodnocení jsou započítány jak body ze seminářů, tak body dosažené v rámci zkoušky.
|
Doporučená literatura
|
-
Marketing & Media.
-
Marketing a komunikace.
-
Strategie.
-
Zákon č. 40/95 o regulaci reklamy.
-
Egan, J. Marketing communications (Second edition). London: Sage, 2015. ISBN 978-1-4462-5902-3.
-
HESKOVÁ, M., ŠTARCHOŇ, P. Marketingová komunikace a moderní trendy v marketingu.. Praha: Oeconomica, 2009.
-
Karlíček, M., Král, P. Marketingová komunikace: Jak komunikovat na našem trhu.. Praha, 2011. ISBN 978-80-247-3541-2.
-
Keller, K. L. Strategické řízení značky. Praha: Grada Publishing, 2007.
-
Kotler, P., Armstrong, G., & Wong, V. Principles of marketing (5th European ed). Upper Saddle River, N.J: Pearson Prentice Hall., 2008. ISBN 978-0-273-71156-8.
-
Kotler, P., Wong, V., Saunders, J., Armstrong, G. Moderní marketing. Praha: Grada Publishing, 2007.
|