Předmět: Marketingový výzkum

« Zpět
Název předmětu Marketingový výzkum
Kód předmětu KOD/MV
Organizační forma výuky Přednáška + Cvičení
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 5
Vyučovací jazyk čeština
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Švec Roman, doc. Ing. Ph.D.
  • Martíšková Petra, Ing. Ph.D.
Obsah předmětu
Tematické okruhy: 1. Role marketingového výzkumu v marketingovém managementu. 2. Proces marketingového výzkumu. Řízení výzkumného projektu. 3. Typy marketingového výzkumu. 4. Kvalitativní výzkum. 5. Kvantitativní výzkum. 6. Plánování výběru respondentů. 7. Sběr dat. Základní metoda sběru primárních dat: dotazování. 8. Základní metody sběru primárních dat: pozorování a experiment. 9. Zpracování dat. 10. Analýza dat. 11. Vizualizace a intepretace výstupů. 12. Struktura výzkumné zprávy. Prezentace doporučení. 13. Moderní metody výzkumu. 14. Etika v marketingovém výzkumu. Semináře tematicky navazují na přednášky.

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Projekce (statická, dynamická), Individuální příprava ke zkoušce, Projektová výuka
  • Domácí příprava na výuku - 10 hodin za semestr
  • Účast na výuce - 42 hodin za semestr
  • Příprava na zkoušku - 28 hodin za semestr
  • Semestrální práce - 50 hodin za semestr
Výstupy z učení
Cílem předmětu je získat základní teoretické znalosti marketingového výzkumu, tj. jeho účelu, procesu, metod a technik, a zároveň si prakticky vyzkoušet marketingový výzkum v rámci zadaného semestrálního projektu.
Studenti si osvojí znalost metod marketingového výzkumu a jsou schopni na základě manažerského problému naplánovat, realizovat a vyhodnotit provedený marketingový výzkum.
Předpoklady
Základní orientace v oblasti marketingu.
KOD/CMAR
----- nebo -----
KOD/KZMA
----- nebo -----
KOD/MAR
----- nebo -----
KOD/MARA
----- nebo -----
KOD/YZMA
----- nebo -----
KOD/ZMA

Hodnoticí metody a kritéria
Kombinovaná zkouška, Seminární práce

Požadavky k zápočtu: a) Student je povinen navštěvovat semináře. Za semestr je možné využít maximálně dvě absence (nikoliv v termínu prezentace) bez nutnosti omluvy. b) Na seminářích je student povinen aktivně pracovat dle pokynů vyučujícího. Pokud student na semináři aktivně nepracuje, má se za to, že je nepřítomen (tj. čerpá absenci). c) K získání zápočtu je nutné vypracovat zadaný semestrální projekt. Konkrétní podoba zadání a termín pro odevzdání je určen vyučujícím. Nedostatečně zpracovaný projekt je možné dodatečně odevzdat maximálně jednou dle domluvy s vyučujícím. Projekty budou prezentovány na seminářích dle pokynů vyučujícího. Požadavky ke zkoušce: a) Předmětem zkoušky jsou znalosti problematiky probrané během výuky a rovněž na základě povinné studijní literatury v daném rozsahu. Zkoušku lze skládat až po udělení zápočtu. b) Přednášky jsou pomůckou pro pochopení problematiky, nikoliv jediným a vyčerpávajícím zdrojem informací. Ke každému tématu jsou vyučujícím doplněny potřebné informační zdroje pro studium, které musí student ke zkoušce adekvátním způsobem zvládnout. c) Zkouška probíhá formou písemného testu, pro úspěšné absolvování je nutné dosáhnout minimálně 60% úspěšnosti. Poté následuje ústní část. Jakékoliv dotazy či problémy je vhodné co nejdříve konzultovat s vyučujícím, který může výše uvedená pravidla upřesnit či doplnit. Musí k tomu ovšem být vážné důvody. Další pravidla se řídí opatřením děkana č. 124/2017 a Studijním a zkušebním řádem JU.
Doporučená literatura
  • Burns, A. C., Veeck, A., & Bush, R. F. Marketing research (8th ed., global ed.). Harlow: Pearson Education Limited, 2017.
  • Kozel, R., Mynářová, L., & Svobodová, H. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. Praha: Grada Publishing, a.s., 2011.
  • Malhotra, N. K., Nunan, D., & Birks, D. F. Marketing research: An applied approach (5th ed.). Harlow: Pearson Education Limited, 2017.
  • Tahal, R. Marketingový výzkum: postupy, metody, trendy (2. vyd.). Praha: Grada Publishing., 2022.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Ekonomická fakulta Studijní plán (Verze): Řízení a ekonomika podniku (4) Kategorie: Ekonomie 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Ekonomická fakulta Studijní plán (Verze): Řízení a ekonomika podniku (3) Kategorie: Ekonomie 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Ekonomická fakulta Studijní plán (Verze): Obchodní podnikání (4) Kategorie: Ekonomie 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Ekonomická fakulta Studijní plán (Verze): Obchodní podnikání (4) Kategorie: Ekonomie 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Ekonomická fakulta Studijní plán (Verze): Ekonomická informatika (4) Kategorie: Ekonomie 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní