Vyučující
|
-
Bergami Roberto, Dr.
-
Pícha Kamil, doc. Ing. XXX
|
Obsah předmětu
|
Přednášky: 1. Definice mezinárodního marketingu, koncepce mezinárodního marketingu, vývozní koncepce, mezinárodní marketingové řízení (interkulturní marketing), globální marketing, specifika mezinárodního marketingu. 2. Mezinárodní prostředí a jeho vliv na mezinárodní podnikání .Strategické plánování a růstové strategie v mezinárodním marketingu. 3. Formy vstupu na zahraniční trhy. Vývozní a dovozní aktivity (obchodní metody), formy vstupů nenáročné na kapitálové investice (licence, franchising...), kapitálové vstupy na zahraniční trhy. Faktory, které ovlivňují rozhodování o volbě vstupu na mezinárodní trhy. 4. Segmentace mezinárodních trhů. Segmentační strategie, kritéria segmentace trhu spotřebních výrobků, segmentační strategie na průmyslovém trhu. Výběr cílových trhů. Positioning v mezinárodním prostředí.. Cvičení: Tvorba marketingového projektu dle zadaných podmínek.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Práce s multimediálními zdroji (texty, internet, IT technologie), Projektová výuka, Praktická výuka
|
Výstupy z učení
|
Předmět výrazně profiluje absolventa pro oblast mezinárodního podnikání. V průběhu kurzu získají posluchači vědomosti z problematiky mezinárodního marketingu, výzkumu mezinárodních trhů a seznámí se s nástroji mezinárodního marketingu.
Studenti rozumí základním principům mezinárodního marketingu.
|
Předpoklady
|
Předmět Mezinárodní marketing je podmíněn předmětem Základy marketingu. (ZMA).
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Písemná zkouška, Seminární práce
Požadavky k zápočtu: Prezentace marketingového projektu. Požadavky ke zkoušce: Získání alespoň 15 bodů z 20, při písemné zkoušce.
|
Doporučená literatura
|
-
de Mooij, M. Global Marketing and Advertising: Understanding Cultural Paradoxes. USA, 2009. ISBN 9781412970419.
-
HOLLENSEN, S. Global Marketing, A market-responsive approach. ISBN 0-273-64644-3.
-
Keegan, W. J. and Green, M. Global Marketing (8th ed),. USA, 2014. ISBN 9780133545005.
-
KEEGAN, W. J., SCHLEGEMILCH, B. Global Marketing Management. A European Perspektive. 2001. ISBN 0- 138-41826-8.
-
MACHKOVÁ, H. Mezinárodní marketing. Praha, 2003. ISBN 80-245-0496-0.
-
Machková, H., Sato, A., Zamykalová, M. a kol. Mezinárodní obchod a marketing. Praha: Grada Publishing, 2002. ISBN 80-247-0364-5.
-
Toyne, B. and Walters, P.G. Global marketing management a strategic perspective (2nd ed). USA, 1993. ISBN 0205141374.
|