Vyučující
|
-
Havel Tomáš, Mgr. Dr. theol.
|
Obsah předmětu
|
Studenti budou hledat možnosti porozumění v rozhovorech nad tématy, která sami shledávají aktuálními a budou mít možnost reflektovat obtíže i docenit přednosti dialogu různě smýšlejících lidí.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
Výstupy z učení
|
Prohloubení kultury setkání a dialogu při promýšlení témat na hranici křesťanství a kultury s ohledem na zájem účastníků.
Student: - zaujímá postoj porozumění a uznání různých pohledů na svět - na základě setkání s jinými světonázorovými postoji umí dostatečně srozumitelně vysvětlit vlastní světonázorový postoj - vnímá světonázorové postoje jako obohacení svého vlastního světonázoru
|
Předpoklady
|
Student nemusí absolvovat žádné předpokládané předměty
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Kolokvium
Pravidelná aktivní účast na seminářích, povolená absence 20%.
|
Doporučená literatura
|
-
Bauman, Petr. Filozofický dialog jako cesta k prevenci násilí. České Budějovice, 2013.
-
Baumer, Iso. Trapisté z Tibhirine. Novodobí mučedníci z Alžírska.. Kostelní Vydří, 2012.
-
Dostojevskij, Fjodor Michajlovič. Velký inkvizitor. Řím-Velehrad, 2000.
-
Muchová, Ludmila. ---aděje na s---. České Budějovice, 2011.
-
Ötsch, Walter/ Horaczek, Nina. Populismus pro začátečníky. České Budějovice, 2020.
|