1.-3. Selected classical methods: illustrative-demonstrative methods. Selected classical methods: working with pictures (illustrations). 4.-6. Selected classical methods: word methods. Selected classical methods: narration (storytelling). 7.-9. Selected classical methods: explanation, interpretation and dialogue. 10.-11. Selected classical methods: working with texts. Nontraditional work with a literary text (e.g. literary travels, regional writers, literary competition). Publishing and publishing houses. Cooperation of leisure time teacher with public libraries, kindergartens, primary schools, secondary schools, universities, children and youth centres in the area of free time literary education. 12.-13. Selected literary genres and their use in leisure time education (eg fairy tale, story prose from children's life, detective story, adventure story, popular science works - encyclopedia, reputation, comics, poetry for children and youth, works on religious topics).
|
-
Beránková, E. Tvořivá hra jako cesta k pochopení literárního díla. Plzeň: Fraus, 2022.
-
Bína, D.; Niklesová, E. Hledání nových cest v didaktice slohu a literární výchovy. Č. Budějovice: JU, 2007.
-
Brasseur, P. 1001 her s knížkou: jak udělat z dítěte skutečného čtenáře. Praha: Portál. 2021.
-
Čapek, R. Moderní didaktika. Praha: Grada, 2015.
-
Ficová, L. T. Inspirace pro rozvoj čtení: od batolete po školáka. Praha: Grada. 2013.
-
Friedlaenderová, H. et al. Covidočtení: co s naším čtenářstvím udělala pandemie. Brno: Host. 2022.
-
Friedlaenderová, H. et al. České děti a mládež jako čtenáři v době pandemie 2021. Brno: Host. 2022.
-
Gejdušová, I. Komplexnost ve výuce literární výchovy. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě, 2008.
-
Havlínová, H. Chci číst jako táta s mámou: jak se stát čtenářem. Praha: Grada. 2019.
-
Hník, O. Didaktika literatury: výzvy oborů. Praha: Karolinum. 2021.
-
Holá, M., Niklesová, E., Vejvodová, M. Katalog pracovních listů pro výuku literární výchovy. Č. Budějovice: V. Johanus, 2010.
-
Janotová, Z. et al. Inspirace pro rozvoj čtenářských dovedností PIRLS. Praha: ČŠI. 2023.
-
Koželuhová, E. Čtenářské strategie u předškolních dětí a nečtenářů. Praha: Portál. 2022.
-
Koželuhová, E.; Wildová, R. Čtenářské strategie v předškolním vzdělávání. Praha: UK, PF. 2021.
-
Kruger, K.; Šafránková, K. Čteme s nečtenáři a učíme je kriticky myslet. Dobříš: Šafrán. 2021.
-
Kyloušková, H. Jak využít literární text ve výuce cizích jazyků. Brno: Masarykova univerzita, 2007.
-
Ležáková, D., Bína, D. Komunikační kompetence v literární výchově. Č. Budějovice: JU, 2006.
-
Martinková, V. Teorie literatury netradičně. Praha: Trizonia, 1995.
-
Sieglová, D. Konec školní nudy: didaktické metody pro 21. století. Praha: Grada. 2019.
-
Svobodová, Z. Svobodný čas (kap. Zbudilová, H.: Využití literatury ve výchově ve volném čase). Praha: UK, Karolinum. 2023.
-
Šlapal, M. et al. Metodika rozvoje čtenářství a čtenářské gramotnosti. Nový Jičín: Krajské zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků a informační centrum, 2012.
-
Toman, J. Didaktika čtení a primární literární výchovy. Č. Budějovice: JU, 2007.
-
Trávníček, J. Ohrožený druh?. Brno, Praha: Host, Karolinum. 2024.
-
Trávníček, J. Rodina, škola, knihovna. Brno: Host. 2019.
-
Way, B. Rozvoj osobnosti dramatickou improvizací. Praha: ISV, 1996.
-
Zámečníková, E. Cesta k přednesu aneb Průvodce pro pedagogy. Praha: Artama, 2009.
-
Zbudilová, H. Aktuální téma moderních technologií v literárním textu pro děti a mládež a jeho využití ve školní edukaci a volnočasové výchově. Tvořivá dramatika, č. 2, s. 33-39. 2024.
-
Zbudilová, H. Koronavirus a obraz pandemie ve vybrané současné literatuře pro děti a mládež. Čtenář, č. 12, s. 453-456. 2021.
-
Zbudilová, H. Literární příběh ve školní edukaci a výchově ve volném čase. Tvořivá dramatika, č. 2, s. 32-36. 2021, ISSN 1211-8001.
-
Zbudilová, H. Literární výchova ve volném čase. Jinočany: H§H. 2020.
-
Zbudilová, H. Umělecký literární text pro děti a mládež jako prostředek environmentální školní edukace a volnočasové výchovy 21. století. Lingua Viva, č. 38, s. 36-48. 2024.
-
Zbudilová, H. Umělecký literární text pro děti jako prostředek emocionální školní a volnočasové výchovy 21. století. Tvořivá dramatika, č. 2, s. 31-38. 2023.
-
Zbudilová, H. Vybraná soudobá témata literatury pro děti a mládež a jejich využití ve školní edkukaci a výchově ve volném čase. Lingua Viva, č. 35, s. 34-49. 2022, ISSN 1801-1489.
-
Zormanová, L. Výukové metody v pedagogice. Praha: Grada, 2012.
|