Vyučující
|
-
Havel Tomáš, Mgr. Dr. theol.
|
Obsah předmětu
|
Didaktika náboženského vzdělávání jako věda Praktická didaktická cvičení - předmět náboženství na státních školách Praktická didaktická cvičení - mezipředmětové vztahy Praktická didaktická cvičení - katecheze v církvi
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Práce s textem (učebnicí, knihou), Písemná práce (např. u souborných zkoušek, klauzur), Pozorování, Projekce (statická, dynamická), Práce s multimediálními zdroji (texty, internet, IT technologie), Projektová výuka, Skupinová výuka, Případová studie
|
Výstupy z učení
|
Předmět je zaměřen na prohloubení přehledu o teorii oborové didaktiky náboženského vzdělávání v různých evropských zemích a v České republice.
Studenti si prohloubí a systematizují znalosti o teorii oborové didaktiky náboženského vzdělávání, diskutují a hodnotí alternativní možnosti zprostředkování různých obsahů v různých formách výuky a disponují zpětnou vazbou od účastníků skupiny týkající se dosaženého stupně profesionality při konkretizaci kurikulárních programů v didaktické praxi.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška, Seminární práce
Aktivní účast na seminářích (povolená absence 20 %), písemné zpracování seminární práce prokazující osvojení získaných znalostí a dovedností a její obhájení v kolokviu.
|
Doporučená literatura
|
-
Baldermann, I. Úvod do biblické didaktiky. Jihlava, 2004.
-
Čapek, Robert. Moderní didaktika: Lexikon výukových a hodnotících metod. Praha, 2019.
-
Hilger, G. - Leimgruber, S. - Ziebertz, H. G. Religionsdidaktik: Ein Leitfaden für Studium, Ausbildung und Beurf. Mnichov, 2003.
-
Mendel, H. Religionsdidaktik Kompakt. Für Studium, Prüfung und Beruf. Mnichov, 2011.
-
Muchová, L. Cíle a cesty k hlubšímu lidství: Didaktika náboženství v České republice pro 21. století. České Budějovice, 2017.
-
Muchová, L. Vyslovit nevyslovitelné. Didaktika uvádění do světa symbolů. Brno, 2005.
|