1.-3. Selected classical methods: illustrative-demonstrative methods. Selected classical methods: working with pictures (illustrations). 4.-6. Selected classical methods: word methods. Selected classical methods: narration (storytelling). 7.-9. Selected classical methods: explanation, interpretation and dialogue. 10.-11. Selected classical methods: working with texts. Nontraditional work with a literary text (e.g. literary travels, regional writers, literary competition). 12.-13. Selected literary genres and their use in leisure time education (eg fairy tale, story prose from children's life, detective story, adventure story, popular science works - encyclopedia, reputation, comics, poetry for children and youth, works on religious topics).
|
-
Beránková, E. Tvořivá hra jako cesta k pochopení literárního díla. Plzeň: Fraus, 2002.
-
Bína, D.; Niklesová, E. Hledání nových cest v didaktice slohu a literární výchovy. Č. Budějovice: JU, 2007.
-
Brasseur, P. 1001 her s knížkou: jak udělat z dítěte skutečného čtenáře. Praha: Portál. 2021.
-
Čapek, R. Moderní didaktika. Praha: Grada, 2015.
-
Ficová, L. T. Inspirace pro rozvoj čtení: od batolete po školáka. Praha: Grada. 2013.
-
Friedlaenderová, H. et al. Covidočtení: co s naším čtenářstvím udělala pandemie. Brno: Host. 2022.
-
Friedlaenderová, H. et al. České děti a mládež jako čtenáři v době pandemie 2021. Brno: Host. 2022.
-
Gejdušová, I. Komplexnost ve výuce literární výchovy. Ostrava: OU v Ostravě, 2008.
-
Havlínová, H. Chci číst jako táta s mámou: jak se stát čtenářem. Praha: Grada. 2019.
-
Hník, O. Didaktika literatury: výzvy oborů. Praha: Karolinum. 2021.
-
Holá, M., Niklesová, E., Vejvodová, M. Katalog pracovních listů pro výuku literární výchovy. Č. Budějovice: V. Johanus, 2010.
-
Janotová, Z. et al. Inspirace pro rozvoj čtenářských dovedností PIRLS. Praha: ČŠI. 2023.
-
Koželuhová, E. Čtenářské strategie u předškolních dětí a nečtenářů. Praha: Portál. 2022.
-
Koželuhová, E.; Wildová, R. Čtenářské strategie v předškolním vzdělávání. Praha: UK, PF. 2021.
-
Kruger, K.; Šafránková, K. Čteme s nečtenáři a učíme je kriticky myslet. Dobříš: Šafrán. 2021.
-
Ležáková, D., Bína, D. Komunikační kompetence v literární výchově. Č. Budějovice: JU, 2006.
-
Martinková, V. Teorie literatury netradičně. Praha: Trizonia, 1995.
-
Sieglová, D. Konec školní nudy: didaktické metody pro 21. století. Praha: Grada. 2019.
-
Svobodová, Z. Svobodný čas (kap. Zbudilová, H.: Využití literatury ve výchově ve volném čase). Praha: UK, Karolinum. 2023.
-
Šlapal, M. et al. Metodika rozvoje čtenářství a čtenářské gramotnosti. Nový Jičín: Krajské zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků a informační centrum, 2012.
-
Toman, J. Didaktika čtení a primární literární výchovy. Č. Budějovice: JU, 2007.
-
Trávníček, J. Ohrožený druh?. Brno, Praha: Host, Karolinum. 2024.
-
Trávníček, J. Rodina, škola, knihovna. Brno: Host. 2019.
-
Way, B. Rozvoj osobnosti dramatickou improvizací. Praha: ISV, 1996.
-
Zámečníková, E. Cesta k přednesu aneb Průvodce pro pedagogy. Praha: Artama, 2009.
-
Zbudilová, H. Aktuální téma moderních technologií v literárním textu pro děti a mládež a jeho využití ve školní edukaci a volnočasové výchově. Tvořivá dramatika, č. 2, s. 33-39. 2024.
-
Zbudilová, H. Koronavirus a obraz pandemie ve vybrané současné literatuře pro děti a mládež. Čtenář, č. 12, s. 453-456. 2021.
-
Zbudilová, H. Literární příběh ve školní edukaci a výchově ve volném čase. Tvořivá dramatika, č. 2, s. 32-36. 2021, ISSN 1211-8001.
-
Zbudilová, H. Literární výchova ve volném čase. Jinočany: H§H. 2020.
-
Zbudilová, H. Umělecký literární text pro děti a mládež jako prostředek environmentální školní edukace a volnočasové výchovy 21. století. Lingua Viva, č. 38, s. 36-48. 2024.
-
Zbudilová, H. Umělecký literární text pro děti jako prostředek emocionální školní a volnočasové výchovy 21. století. Tvořivá dramatika, č. 2, s. 31-38. 2023, ISSN 1211-8001.
-
Zbudilová, H. Vybraná soudobá témata literatury pro děti a mládež a jejich využití ve školní edkukaci a výchově ve volném čase. Lingua Viva, č. 35, s. 34-49. 2022.
-
Zormanová, L. Výukové metody v pedagogice. Praha: Grada, 2012.
|