Vyučující
|
-
Suda Stanislav, doc. MgA. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Eseje na základě zkušenosti s experimentální dramatikou. Zkušenost je pro kondiční výchovu nepostradatelná, požadavky na účast v hodinách - 80 %.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Pozorování, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Výstupy z učení
|
Předmět je úvodním kurzem ke čtyřem navazujícím blokům pedagogické přípravy v metodické specializaci OSV, která buduje psychosomatickou kondici, pedagogickou kondici a kondici k veřejnému jednání v otevřených situacích. Zároveň klade důraz na sebereflexi pedagogického pracovníka ve zpětné vazbě a reflexi pedagogického jednání ve vztahu k individuální i skupinové dynamice. Cílem metodické specializace je vytvářet osobnostní nastavení budoucích pedagogů pro autentické výchovné působení ve volnočasových aktivitách s jednotlivci i ve skupinách, posilovat osobnostní zralost, která pedagoga disponuje mj. k uplatňování animačních principů (např. v kontextu otevřené práce s mládeží) a obecně k pedagogickému jednání v otevřených či méně strukturovaných situacích.
Student pochopí roli celostního pojetí výchovy osobnosti a seznámí se s některými metodickými přístupy osobnostní výchovy.
|
Předpoklady
|
-Aktivita při experimentální výuce, aktivita při tvorbě, schopnost formulovat vlastní sebereflexi.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Esej, Rozhovor, Kolokvium, Sebereflexe
80% docházka na semináře, aktivita při kontaktní výuce, účast na závěrečném testu/kolokviu, vypracování seminárního úkolu
|
Doporučená literatura
|
-
Drapela J.V. Přehled teorií osobnosti. 3. vyd. Praha: Portál, 2004.. Praha, 2004.
-
Jiránek, F.; Fišer. Pedagogická psychologie II. Praha: KPÚ, 1968..
-
Jiránek F. Pedagogická psychologie I. Praha: KPÚ, 1968..
-
Piaget, J.; Inhelderová. Psychologie dítěte.. Praha, SPN, 1970.
-
Way, B.:. Rozvoj osobnosti dramatickou inspirací. Praha, Portál, 1997.
|