Předmět: Příprava a realizace výchovně-vzdělávacích akcí

« Zpět
Název předmětu Příprava a realizace výchovně-vzdělávacích akcí
Kód předmětu KPD/PRA
Organizační forma výuky bez kontaktní výuky
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia 3
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 4
Vyučovací jazyk čeština
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky nespecifikováno
Studijní praxe nespecifikováno
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Kočerová Martina, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
Studenti se účastní přípravy a realizace výchovně-vzdělávací akce pod vedením pedagoga v celkovém rozsahu 45 hodin. Témata k teoretickému studiu: - Projektování - Skupinová dynamika; skupinové a týmové role - Schůze realizačního týmu - Služby pro účastníky - Propagace - Financování - Závěrečná zpráva a další dokumentace - Specifické dovednosti lektora: první pomoc, prezentace apod. + bloková výuka v rozsahu 3-5 dní (realizace výchovně-vzdělávací akce)

Studijní aktivity a metody výuky
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Pracovní činnosti (dílny), Grafické a výtvarné činnosti, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
  • Exkurze - 35 hodin za semestr
  • Semestrální práce - 5 hodin za semestr
  • Účast na výuce - 5 hodin za semestr
Výstupy z učení
Cílem předmětu je umožnit studentům aplikovat své znalosti a zkušenosti z předcházejících kurzů Pedagogiky zážitku a v praxi si pod odborným vedením vyzkoušet plánovat a organizovat zážitkový kurz.
Studenti získají zkušenost týmové práce při organizování akce, dále si osvojí i techniky uvádění her a dalších aktivit; v praxi se rovněž naučí aplikovat principy pedagogiky volného času.
Předpoklady
Metodiky zájmových činností dohoda s vyučujícím o organizaci kurzu

Hodnoticí metody a kritéria
Analýza výkonů studenta, Systematické pozorování studenta

100% účast na přípravě a realizaci vzdělávací akce. Nepovinná účast na teoretické výce. Odevzdání závěrečné zprávy připravované a realizované akce, která reflektuje zvládnutí teoretických témat předmětu NEBO příprava podkladů pro odbornou diskusi během výuky. Pro zápis předmětu je nutné kontaktovat vyučujícího.
Doporučená literatura
  • ? Zákon 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů a o změně některých zákonů..
  • Herník: zážitkové hry. Bratislava, 2020.
  • Vyhláška 106/2001 Sb., o hygienických požadavcích na zotavovací akce pro děti..
  • Vyhláška 410/2005 Sb., hygienické požadavky na prostory pro výchovu a vzdělávání dětí..
  • ČINČERA, J. Práce s hrou. Pro profesionály. Praha, 2007. ISBN 978-80-247-1974-0.
  • DRAHANSKÁ, P. Učení prožitkem.. Praha, 2020.
  • Franc, D.; Martin, A.; Zounková, D. Učení zážitkem a hrou.. Brno, 2007. ISBN 978-80-251-1701-9.
  • HANUŠ, R.; HAKOVÁ, J. Praktická učebnice zážitkové pedagogiky. Praha, 2023.
  • HANUŠ, R., CHYTILOVÁ, L. Zážitkově pedagogické učení. Praha, 2009. ISBN 978-80-247-2816-2.
  • HORNEK, S. Jak vytvořit úspěšnou reklamu. Myslete jinak než ostatní ? úspěšné letáky v praxi. [online]..
  • KAPLÁNEK, M. Animace. Praha, 2013. ISBN 978-80-262-0565-4.
  • KIRCHNER, J. Psychologie prožitku a dobrodružství. Brno, 2009. ISBN 978-80-251-2562-5.
  • PLAMÍNEK, J. Komunikace a prezentace. Praha, 2012. ISBN 978-80-247-4484-1.
  • PLAMÍNEK, J. Vedení porad. Praha, 2012. ISBN 978-80-247-4118-5.
  • Sýkora, J. Zážitkové kurzy jako nástroj pedagoga volného času.. Hradec Králové, 2006. ISBN 80-7041-380-8.
  • ŠŤÁVA, A. Marketing menších firem 1-3.[online].
  • Štěpánek, K., Pleskot, R. První pomoc zážitkem podle kurzu ZdrSEM. Computer Press, 2009. ISBN 978-80-251-2564-9.
  • Vodáčková, D. (ed.). Krizová intervence. Praha, 2012. ISBN 978-80-262-0212-7.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr