Název předmětu | Teorie a praxe výtvarných aktivit 2 |
---|---|
Kód předmětu | KPD/TPV2 |
Organizační forma výuky | Cvičení |
Úroveň předmětu | Bakalářský |
Rok studia | nespecifikován |
Semestr | Zimní |
Počet ECTS kreditů | 4 |
Vyučovací jazyk | čeština, angličtina |
Statut předmětu | Povinně-volitelný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Dostupnost předmětu | Předmět je nabízen přijíždějícím studentům |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
1.-6. Teoretické a praktické základy fotografie od Camery obscury po studiovou fotografii. Fotografická optika. Práce se světlem, exponometrie, atelierové zábleskové přístroje. Konstrukce fotografického přístroje. Techniky fotografického procesu. Digitální technologie. Realita a fotografický obraz. Praxe - Dokumentace obrazových předloh pro potřeby prezentace, technická fotografie, práce s digitálním fotoaparátem a úprava fotografie v počítači - Photoshop, technická fotografie, zátiší, portrét - výtvarný a reportážní, krajinářská fotografie a městská krajina. 7.-10. Příprava na vedení a vedení volnočasových výtvarných činností. Metodické rozpracování jednotky volnočasové výtvarné aktivity. Realizace, rozbor a reflexe vyučovacího procesu. Proces a produkt ve volnočasových výtvarných aktivitách se zřetelem na pojímání potencialit výtvarného působení na člověka - názorové proudy a směry. 11.-14. Umělecké dílo ve veřejném a soukromém prostoru a ve výchovné situaci. Umělecké organizace a instituce: typy, poslání, koncepce, sbírky. Programy metodických center galerií a uměleckých muzeí. Výchovná situace, poslání a funkce interpreta a animátora výtvarného umění. Umělecké dílo, divák, recipient. Percepce a apercepce uměleckého díla. Komparace volnočasových výtvarných aktivit a školní výtvarné výchovy. Od reflexe chápání funkcí obrazu v současné kultuře a reflexe animační praxe k tematizaci a konceptové analýze specifického edukačního modelu, k rozpoznání kontextů a plurality interpretací. Návrhy animací a dílčí etudy v systému umělecké dílo - animátor - recipient. Projekt galerijní animace a organizační spoluúčast na projektu v prostorách galerie.
|
Studijní aktivity a metody výuky |
|
Výstupy z učení |
Předmět navazuje na Teorie a praxe výtvarných aktivit 1, tedy i Základy výtvarného projevu. Rozvíjí teoretické a praktické znalostí studentů v oblasti volnočasových výtvarných aktivit. Cílem kurzu je získání kompetencí k vlastnímu vedení volnočasových výtvarných aktivit.
|
Předpoklady |
nespecifikováno
KPD/KTPV1 ----- nebo ----- KPD/TPV1 |
Hodnoticí metody a kritéria |
nespecifikováno
(PS a KS) Účast na seminářích (minimálně 70%) a realizace jednotlivých zadání. |
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Teologická fakulta | Studijní plán (Verze): Pedagogika volného času (2018) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |