Vyučující
|
-
Krajcigr Miroslav, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. Seznámení s obsahem předmětu a zápočtovými požadavky pro házenou. 2. Nácvik HČJ - vedení míče na místě a v pohybu. Hra. 3. Nácvik HČJ - přihrávky na místě a v pohybu. Hra. 4. Nácvik HČJ - uvolňování hráče bez míče a obsazování útočníka bez míče. 5. Nácvik HČJ - uvolňování hráče s míče a obsazování útočníka s míče. Hra. 6. Nácvik HČJ - střelba z místa a z pohybu bez obrany, zaujímání útočného a obranného postavení 7. Nácvik HČJ - střelba z místa a z pohybu s obranou, zaujímání útočného a obranného postavení 8. Nácvik základních útočných herních kombinací. Hra. 9. Nácvik základních obranných herních kombinací. Hra. 10. Zdokonalení základních útočných herních kombinací. Hra. 11. Zdokonalení základních obranných herních kombinací. Hra. 12. Průpravné hry a základy herních systému. Hra. 13. Opakování naučených dovedností a teoretických znalostí pomocí jednotlivých cvičení a utkání. 14. Znalostní test z pravidel a systematiky házené a praktický test pro zjištění úrovně HČJ v házené.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Demonstrace, Nácvik pohybových a pracovních dovedností, Praktická výuka
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je vybavit studenty teoretickými znalostmi a praktickými dovednostmi specifickými pro házenou. Praktické dovednosti poté uplatnit ve hře. Dále studenty seznámit se základní systematikou a základními didaktickými principy této sportovní hry.
Student získá teoretické znalosti a praktické dovednosti specifickými pro házenou. Praktické dovednosti uplatnit ve hře a při plněný praktických požadavků. Teoretické znalosti vědomosti uplatit při vedení hodiny, řízení utkání a při plnění teoretických požadavků.
|
Předpoklady
|
Student musí aktivně absolvovat všechny části předmětu.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Systematické pozorování studenta, Test, Průběžné hodnocení
Základní znalost teorie (HČJ, HK, HS, základní systematika a didaktické principy, základní pravidla hry), praktické osvojení základních herních dovedností (HČJ, HK a HS) a tyto uplatnit ve hře a při plnění praktických zápočtových požadavků. Vedení hodiny a řízení utkání. Aktivní účast v hodinách. Aktivní účast na hodinách, povinná docházka min. 80 %.
|
Doporučená literatura
|
-
Šafaříková, Jana. Házená : edice metodických textů pro školní i mimoškolní tělesnou výchovu a sport 11-15letých žáků. Praha : NS Svoboda, 1998. ISBN 80-205-0554-7.
-
Tůma, Martin; Tkadlec, Jiří. Házená : herní trénink - kondiční trénink - průpravná a herní cvičení. 1. vyd. Praha : Grada Publishing, 2002. ISBN 80-247-0219-3.
|