Název předmětu | Cvičení ze zoologie bezobratlých |
---|---|
Kód předmětu | KZO/151 |
Organizační forma výuky | Cvičení |
Úroveň předmětu | Magisterský |
Rok studia | nespecifikován |
Četnost výuky | V každém akademickém roce, jen v letním semestru. |
Semestr | Letní |
Počet ECTS kreditů | 5 |
Vyučovací jazyk | čeština |
Statut předmětu | Povinný, Povinně-volitelný |
Způsob výuky | nespecifikováno |
Studijní praxe | nespecifikováno |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
Morfologie, anatomie a diverzita Porifera, Cnidaria, Myxozoa, Ctenophora, Platyhelminthes, Rotifera, Acanthocephala, Nematoda, Nematomorpha, Chaetognatha, Annelida, Sipuncula, Echiura, Polyplacophora, Gastropoda, Scaphopoda, Bivalvia, Cephalopoda, Nemertea, Onychophora, Tardigrada, Chelicerata, Crustacea: Malacostraca, Branchiopoda, Ostracoda, Copepoda, Branchiura, Cirripedia, Myriapoda, Hexapoda, Insecta: přehled řádů, Bryozoa, Brachiopoda, Echinodermata, Tunicata. pitvy například škrkavky, žížaly, hlemýždě, raka nebo kraba, švába, škeble nebo olihně.
|
Studijní aktivity a metody výuky |
Pozorování, Demonstrace
|
Výstupy z učení |
Je součástí výstupního minima pro většinu posluchačů bakalářského stupně programu biologie. Hlavní náplní je morfologie a anatomie živočichů, součástí cvičení je obecný výklad, samostatné pozorování živých a fixovaných živočichů a preparátů, pitva vybraných druhů. Pořadí taxonů v následujícím obsahu cvičení vychází z běžného řazení vyšších taxonů živočichů, skutečné pořadí cvičení je modifikováno podle dostupnosti živého materiálu.
Studenti znají vlastnosti kmenů, tříd a řádů bezobratlých živočichů, zejména vnější morfologii. Studenti jsou schopni určit zástupce kmenů, tříd a řádů bezobratlých živočichů. Studenti si váží bezobratlých živočichů pro jejich rozmanité schopnosti. |
Předpoklady |
Základní kurz, který nevyžaduje předchozí speciální znalosti.
|
Hodnoticí metody a kritéria |
Písemná zkouška, Systematické pozorování studenta
Ke složení zápočtu je třeba poznat a zařadit alespoň 6 z 10 předložených objektů. |
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Přírodovědecká fakulta | Studijní plán (Verze): Zoologie - specializace Ochrana fauny (1) | Kategorie: Biologické obory | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Přírodovědecká fakulta | Studijní plán (Verze): Zoologie - specializace Ekologie živočichů (1) | Kategorie: Biologické obory | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Přírodovědecká fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství biologie pro střední školy (1) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Přírodovědecká fakulta | Studijní plán (Verze): Zoologie - specializace Etologie (1) | Kategorie: Biologické obory | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Přírodovědecká fakulta | Studijní plán (Verze): Zoologie - specializace Entomologie (1) | Kategorie: Biologické obory | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Přírodovědecká fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství biologie pro střední školy (1) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Přírodovědecká fakulta | Studijní plán (Verze): Biologie (1) | Kategorie: Biologické obory | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Přírodovědecká fakulta | Studijní plán (Verze): Zoologie - specializace Zoologie obratlovců (1) | Kategorie: Biologické obory | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Přírodovědecká fakulta | Studijní plán (Verze): Biologie pro vzdělávání (1) | Kategorie: Biologické obory | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Letní |