Vyučující
|
-
Konečná Martina, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Obsah cvičení: Příklady potenciálních úloh: Zkoumání velikostní preference kořisti u ptáků, Učení myší ve vodním labyrintu, Srovnání orientačních schopností podzemních hlodavců s odlišným sociálním systémem, Práce s programem Observer/Ethovision: Analýza chování z videozáznamu, Schopnost učení drobných savců. Preferenčí úlohy s drobnými savci, úloha týkající se etologie člověka
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Pozorování, Demonstrace, Laboratorní práce
- Domácí příprava na výuku
- 12 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 18 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 60 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Získat praktické zkušenosti s moderními postupy při plánování, provádění a vyhodnocování behaviorálních pokusů se zvířaty.
Student dokáže navrhnout a provést experiment či pozorování v rámci výzkumu chování. Dále získá schopnost vyhodnotiti výsledky experimentu a komunikovat hlavní závěry.
|
Předpoklady
|
žádné speciální požadavky
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Vypracování laboratorních protokolů
účast na a provedení experimentů a pozorování dle programu, zpracování a prezentace výsledků
|
Doporučená literatura
|
-
Bischof H. J.: Neuroethologie. UTB Ulmer, Stuttgart, 1989.
-
Bradbury J. W., Vehrencamp S.: Principles of Animal Communication. Sinauer, 1998.
-
Lehner P. N.: Handbook of Ethological Methods. CUP, 1998.
-
Owings D. H., Morton E. S.: Animal Vocal Communication: A New Approach. CUP, 1998.
-
Schmajuk N.: Animal Learning and Cognition: A Neural Network Approach. CUP, 1997.
-
Veselovský, Z.: Etologie - biologie chování zvířat. Academia, Praha, 2005.
-
Martin, P.; Bateson, P. Measuring behavior. An Introductory guide. Cambridge, 2007.
|