| 
        Vyučující
     | 
    
        
            
                - 
                    Burda Hynek, prof. RNDr. CSc.
                
 
            
                - 
                    Šumbera Radim, prof. Mgr. Ph.D.
                
 
            
         
     | 
    | 
        Obsah předmětu
     | 
    
        Obsah přednášek:   Proč studovat reprodukční biologii? Ontogeneze rozmnožovacích orgánů. Srovnávací a funkční morfologie genitálu a gonád samců, spermatogeneze, fyziologie a endokrinologie rozmnožování u samců. Srovnávací a funkční morfologie genitálu a gonád samic, oogeneze a folikulogeneze, fyziologie a endokrinologie rozmnožování u samic, gravidita, ovopozice, porod, laktace. Etoekologie a endokrinologie rozmnožování: námluvy, páření, rouzmnožovací systémy, rodičovská péče, feromóny, puberta, disperze, life histories atd.      Obsah cvičení:   
         
         
     | 
    | 
        Studijní aktivity a metody výuky
     | 
    
        
        Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Individuální příprava ke zkoušce
        
            
                    
                
                    
                    - Příprava na zkoušku
                        - 50 hodin za semestr
                    
 
                
                    
                    - Účast na výuce
                        - 26 hodin za semestr
                    
 
                
             
        
        
     | 
    
    
        
        
            | 
                Výstupy z učení
             | 
        
        
            
                
                Seznámit se základy anatomie a fyziologie rozmnožovacích orgánů obratlovců na pozadí etologie a ekologie rozmnožování, jakož i coby předpoklad pro plné pochopení etoekologie, sociobiologie a četných aspektů evoluce obecně.
                 
                Absolvent je schopen orientovat se v problematice biologie rozmnožování a kreativně aplikovat poznatky, koncepty a metodologii tohoto oboru ve vlastním výzkumu. Tím, že absolvent získá vhled do daného oboru, rozšiřuje se jeho schopnost k inter- a multidiciplinárnímu analytickému a syntetickému myšlení.
                 
                
             | 
        
        
            | 
                Předpoklady
             | 
        
        
            
                
                
                žádné požadavky
                
                
                    
                        
                    
                    
                
                
  
             | 
        
        
            | 
                Hodnoticí metody a kritéria
             | 
        
        
            
                
                    
                        Písemná zkouška
                        
                        
                         
                        
                    
                    
                
                 získat 50% z písemné zkoušky
                 
             | 
        
    
    | 
        Doporučená literatura
     | 
    
        
            
                
                - 
                    Knobil, E., Neil, D. (eds. ): Encyclopaedia of reproduction. Volumes 1-4. Academic Press, San Diego, 1998. Relevantní kapitoly v učebnicích anatomie a fyziologie člověka a živočichů, etologie a zoologie, jakož i statě v odborném písemnictví, jež budou specifikovány v průběhu přednášky.. 
                
 
            
                
                - 
                    Relevantní kapitoly v učebnicích anatomie a fyziologie člověka a živočichů, etologie a zoologie, jakož i statě v odborném písemnictví, jež budou specifikovány v průběhu přednášky.. 
                
 
            
                
                - 
                    Knobil, E., Neil, D. (eds.). Encyclopaedia of reproduction. Volumes 1-4. Academic Press, San Diego. 1998. 
                
 
            
                
                - 
                    Norris D., Lopez K. Hormones and Reproduction of Vertebrates, 5 svazků. Elsevier. 2010. 
                
 
            
         
         
         
     |